חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

ייצוג מעסיקים בתביעות מול עובדים

ייעוץ משפטי למעסיקים

לא רק עובדים נדרשים להשתמש בשרותיו של עורך דין דיני עבודה, אלא גם מעסיקים. מעסיק שאינו פועל על פי חוקי העבודה בישראל, שם את עצמו בפני תביעה אפשרית ובכך מציב את העסק שלו בסיכון רב.

ייצוג מעסיקים קיים הן במגזר הציבורי ואולי בעיקר, במגזר הפרטי שעמו נמנים חברות, עסקים, מפעלי תעשיה ולמעשה כל גוף המעסיק עובדים תחתיו.

מעסיקים רבים פונים לעורך דין דיני עבודה המתמחה בייצוג מעסיקים בתביעות מול עובדים, על מנת להגן על העסק שלהם, לקבל מידע על דיני העבודה המחייבים אותו כעסק, לשמור על זכויותיו מול העובדים שלו ולקבל ייעוץ ותמיכה משפטית בעת הצורך.

ייצוג מעסיקים בתביעות מול עובדים

כל מעסיק צריך להיות מוגן בפני החוק

ייצוג מעסיקים על ידי עורך דין מומחה, מאפשר לעסק להתנהל באופן מושכל ואחראי אל מול צוות העובדים, לנהוג על פי חוק, ולאפשר עבודה שוטפת, מסודרת ותקינה. עורך דין דיני עבודה ממזער ואף מונע את הסיכון בתביעות עובדים עתידיות, זאת על ידי ליווי וייעוץ משפטי, ביצוע בדיקה וביקורת, וייצוג העסק במקרה של תביעות עובדים.

היתרון המובהק בשימוש בשרותיו של עורך דין המתמחה בדיני עבודה הוא בכך שהוא מטפל בסכסוך העבודה הספציפי באופן ענייני ונטול רעשי רקע, תוך היכרות עם העובדות היבשות, עם החוקים ופסיקות העבר וכן כן חובות וזכויות המעסיק.

עורך דין מקצועי ומנוסה יידע להגן על העסק בפני תביעות סרק ותביעות מופרזות, ויסייע למעסיק למזער ככל הניתן את הנזקים כמו במקרה של פיצויים בעקבות פיטורים בהריון וכדומה.

לאילו תביעות חשופים עסקים בתביעות עובדים?

פעמים רבות מעסיקים נאלצים להתמודד עם תביעות מצד עובדים שפוטרו בעבר או עובד נוכחי בחברה אשר לטענתם לא קיבלו את מלוא זכויותיהם המגיעות להם על פי חוק. לא אחת קורה, שהמעסיק נגרר להליך משפטי שהוא כלל לא בחר בו, עקב עניין שלא היה מודע אליו או שפעל בעניינו בתמימות.

לעיתים תביעת העובד מוצדקת בחלקה ולכן, ראשית על עורך הדין להעריך את הסיכון הכספי שצפוי בתביעה. לאחר מכן, המעסיק יכול להחליט האם הוא מעוניין לפעול למשא ומתן עם העובד תוך תשלום זכויותיו, לבחון אפשרות של פשרה או שמא ללכת לבית המשפט.

במקרים בהם התביעה הינה תביעת סרק אשר כלל אינה מוצדקת, המעסיק עשוי להיות זכאי להחזר הוצאות משפטיות בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה.

תביעות נפוצות בתחום דיני עבודה המצריכות ייצוג מעסיקים

תביעות דיני עבודה יכולות להיות במגוון רחב של נושאים כגון: הטרדה מינית בעבודה, טעות בחיוב שעות העבודה, טענה להתעמרות בעבודה או אף אפליה במקום העבודה.

לפניכם 2 דוגמאות נפוצות לתביעות מעסיקים בדיני עבודה:

  • חישוב מוטעה של זכאות לחופשה שנתית – צו ההרחבה לחוק הקובע את מספר ימי החופשה המגיעים לעובד תפס מקומות עבודה רבים בבלול וחוסר ידיעה אשר הובילו לתביעות עובדים רבות. על אף שחוסר ידיעת החוק אינה פותרת מאשמה, עם ייצוג משפטי של עורך דין דיני עבודה מנוסה ועם ההוכחה שהעבירה נעשתה בתמימות וללא היסטוריה נוספת בנושא זה, סביר שהמעסיק יידרש לפצות את העובד בימי העבודה שהוחסרו לו ללא קנסות נוספים.
  • פיצול רכיבי שכר – עובדים רבים, אינם קוראים לעומק את הסכם העבודה עליהם הם חותמים, וייתכן שחתמו על פיצול שכר מבלי שהיו מודעים לכך. דבר זה יכול להוביל להפתעה כאשר שכר היסוד שלהם קטן מאשר הם ציפו לו. על כן, בכדי להימנע מתביעות ולהבטיח שקט נפשי מפני תביעות עתידיות, מומלץ למעסיק להכין את חוזה העבודה הצמוד עם עורך דין דיני עבודה מומחה בתחום.

התייעצו עמנו

משרדנו מעניק שירותי ייעוץ משפטי למעסיקים בכל היבט, ומספק מעטפת משפטית מלאה.

למידע נוסף וייעוץ ראשוני, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן