חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

המדריך לצמצום חשיפה בפני תביעות עובדים

במשך השנים, פנו אל משרדנו מעסיקים רבים בדרישה חוזרת, כי נבחן את התנהלותם במטרה לצמצם את חשיפת לתביעות של עובדים. הסוגיות המשפטיות המרכזיות שחזרו על עצמם, הביאו אותנו לערוך את המדריך המלא למעסיק.

מסקירה כללית, הרי שניתן לומר כי אכן רבים הם המקרים ובהם מערכת היחסים הנרקמת בין מקום העבודה לעובד או בין המעסיק לעובדיו, מלווה באמוציות רבות.
העסקות המתפרשות על פני שנים ושמסתיימות כך לפתע, בין אם מטעם המעסיק ובין אם מטעם העובד, עלולות להוביל למחלוקות וסכסוכים יצריים.

די באי-ידיעת החוק על בוריו, או בצעדים הננקטים כתוצאה מפרץ רגשות וללא שיקול דעת מקדים, כדי לחשוף את המעסיק אל מול תביעה תחת ערכאותיו של בית הדין לענייני עבודה.

ככלל, משרדנו מייעץ לכל מעסיק ומעסיקה ולכל בית עסק וחברה, לפנות לעורך דין דיני עבודה המתמחה בייצוג מעסיקים, וזאת כדי שיתווה הסכם עבודה מקיף וכולל, הסכם שמתכתב עם הנדרש בחוק, וכן הסכם המתכתב עם האינטרסים של בית העסק.

מטרת משרדנו היא להבטיח סביבת עבודה בטוחה ומקבלת, סביבת עבודה נטולת התנכלויות תעסוקתיות, נטולת כל חשש מטעם עובד או עובדת שמא יוטרדו על רקע מיניותם, סביבת עבודה המשמרת את זכויותיהם ואת חובותיהם של העובדים באופן מדויק.

להלן רשימה חלקית אשר עוסקת בסוגיות המרכזיות בכל ארגון. 

נקדים ונאמר כי אין האמור במדריך זה, מהווה חלופה לייעוץ פרטני עם עורך דין המתמחה בתחום. כל מקום עבודה וארגון מביא עמו את נסיבותיו שלו, וכל מקום עבודה מצריך התייחסות פרטנית, וזאת לצורך שימור האינטרסים של הארגון, וכן לסלילת הדרך אל עבר תרבות ארגונית מקבלת ומכבדת.

הסכם עבודה

בהתאם לחוק הודעה לעבוד על תנאי עבודתו, יש למסור בידיו של כל עובד הודעה מפורטת על תנאי העסקתו. אי מילוי אחר הוראות חוק, יכול להקים לעובד עילת תביעה לפיצוי של עד 15,000 ₪. מעבר לכך, יש חשיבות מכרעת בהסכמה ברורה וידועה על תנאי העסקה, התפקיד והאינטרסים החשובים לארגון.
לפיכך, משרדנו עורך ומנסח הסכמי העסקה מפורטים אשר מותאמים לכל תפקיד ותפקיד בארגון. באמצעות הסכם העסקה מוגדר ומפורט, המעסיק יכול להגן על האינטרסים הכלכליים של הארגון, זאת לצד קיום אחר הוראות החוק.

Pile of hands

הדרכות בעניין הטרדה מינית

בכל ארגון (מעל 20 עובדים) יש לערוך מעת לעת, הדרכה לעובדים ולמנהלים, אודות החוק למניעת הטרדה מינית. במסגרת הדרכות אלה, עוסק משרדנו בשאלות רבות הקשורות בחוק.   למשל, כיצד יש לטפל באירוע של הטרדה מינית, זאת בעיקר בשים לב לחידושים הקיימים בפסיקת בתי הדין לעבודה בעניין הטרדות מיניות בעבודה. בכך מצמצם המעסיק את הסיכון מפני תביעה בגין הטרדה מינית, אשר התרחשה בזמן העבודה תוך הטחת טענות בארגון כי התרשל בטיפול באירוע ו/או במניעתו.

הדרכות בעניין איסור אפליה

בכל ארגון יש לבצע מעת לעת, הדרכות העוסקות באיסור אפליה ו/או קיפוח של עובדים על רקע דת, גזע, מין, שירות צבאי, מילואים, הריון, טיפולי פוריות ועוד. הדרכות מקיפות אלה, משמשות את העובדים ומנהלים כאחד, ביצירת סביבת עבודה נעימה ובטוחה יותר.   בהדרכות אלה, עוסקים בשאלה כיצד יש לשמור על הוראות החוק הרלוונטי (חוק שיווין הזדמנויות בעבודה לדוגמא) ובכך למנוע, הלכה למעשה, מקרים של אפליה וקיפוח. התנהלות נכונה במקרים כאלה, תצמצם באופן משמעותי את חשיפת הארגון מפני תביעות על רקע אפליה.

ליווי וייעוץ בזמן אמת

בכל סכסוך עבודה יש לקבל ליווי וייעוץ משפטי צמוד בזמן אמת. דברים אלה נכונים במיוחד כאשר מדובר בסכסוך שעשוי להביא את הארגון לידי החלטה על סיום יחסי העבודה. במקרים רבים כאלה, אילו הארגון היה מקבל את הייעוץ הנכון בזמן אמת, יכול כי הסכסוך כלל לא היה מתגבש לכדי הליך משפטי.   יתרה מזו, התנהלות החברה לאחר קבלת ייעוץ שכזה, ניתן בזמן אמת, ודאי תביא לצמצום את חשיפתה מפני תביעה עתידית.

תלושי שכר

משרדנו מעניק שירות של בחינה ובדיקה קפדנית של תלושי השכר. בחינה של תלושי השכר עשויה לא רק לצמצם את חשיפת הארגון מפני תביעות, אלא אף להביא לחיסכון בלתי מבוטל של כספים.

נהלים ברורים

ישנה חשיבות מכרעת לקיומם של נהלים כתובים אשר מפורסמים בין העובדים והמנהלים בארגון. נוהל כתוב ומפורט בסוגיות שונות בהן עוסק הארגון, יביא בוודאי לצמצום החשיפה בפני תביעות עבודה, לא רק משום שהוא בונה מערכת צפיות ברורה, אלא בעיקר מאחר והוא קובע כיצד יש לנהוג בכל מקרה ומקרה."

התייעצו עם משרדנו

משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות', מתמחה בדיני העבודה, ומייצג עובדים ומעסיקים כאחד.

למשרדנו ניסיון רב שנים עם מגוון ארגונים, חברות ובתי עסק בכל היקף. כל לקוח ולקוחה מלווים על-ידי עורכי הדין צביקה הלפגוט ושי אדרי, כשלצידם סוללת עורכי דין הנבחרים בקפידה יתרה. 

שירותינו מתחילים החל מצמצום החשיפה הראשונית של המעסיקים אל תביעות תחת ערכאותיו של בית הדין לדיני עבודה, ועד לייעוץ פרטני בשעת אמת ובעת הצורך מטעם המעסיק.

בכל שאלה והתייעצות, משרדנו זמין עבורכם וישמח לעמוד לשירותכם. ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני ישיר או להשאיר פניה באתר, ועו"ד ישוב אליכם בהקדם האפשרי. 

משרד עורך דין דיני עבודה

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן