חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

פשיטת רגל של מעסיקים

בתקופה הקשה של הכלכלה בישראל, עקב עסקים רבים שנסגרו בתקופת הסגרים בקורונה, רבים סגרו את עסקיהם והגיעו למצב של חדלות פירעון. זו הסיבה, כי נחקק חוק ביטוח זכויות עובדים בפשיטת רגל ופירוק בשנת 1975 על מנת להגן על העובדים שהועסק כשכירים בתאגיד, בחברה או בבית העסק.

החוק מקנה לעובדים, לפנות אל במוסד לביטוח לאומי למטרת קבלת גמלה בגין שכר העבודה שלא שולם להם בזמן או כדין, פיצויי פיטורים, כאשר המעביד נותר חייב לעובד וחוסר בקופת הגמל לפי הסכום הקבוע בחוק.

המשמעות של בית עסק שנקלע למצב של פשיטת רגל

כל בית עסק שמגיע למצב של חדלות פירעון או פשיטת רגל, חייב לדעת, כי הוא מחייב לגלות חשיפה על נכסים, דיווח על פעילות עסקית ועוד.

על בעל עסקים או תאגידים שפושטים רגל, יש לדעת כי הם יצטרכו להתייצב לחקירות בבתי המשפט, להנפיק דו"ח חודשי של הכנסות והוצאות שלו ושל בני משפחתו, צו עיכוב יציאה מהארץ, עבודה חדשה של פושט הרגל כשכיר ולא כעצמאי ומגבלות בבנקים.

על מנת להקל את ההליכים המורכבים והלא פשוטים הללו, אם אתם בעלי עסק שפשטו רגל ומתגוררים בחיפה, מומלץ להיעזר בשירותיו של  עו"ד פשיטת רגל בחיפה, אשר יוכל לסייע לכם באמצעות הידע הרב והניסיון העשיר שלו, לצאת מהליך זה ולפתוח דף חדש ללא חובות.

בית המשפט ישקול אם החייב ימשיך לנהל את בית העסק שבבעלותו

בתי המשפט יבחן את הבקשה של בעל עסק בפשיטת רגל ואחד מהשיקולים שעשויים להילקח בחשבון הוא האם קיימת תועלת מכך, שהחייב ינהל את העסק, כלומר אם החייב ירוויח כסף רב יותר מהמשך ניהול העסק.

על כך, על בעל העסק שמעוניין לבצע הליך פשיטת רגל, להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל בחיפה, במידה והמשפט וההליכים מתנהלים בעיר זו..

מה קורה זכויות השכירים שמקום עבודתם פשט את הרגל?

אם עובדים שעבדו אצל מעסיק שפשט את הרגל, או מעסיק שהוא חברה, שותפות וניתן צו פירוק מבית המשפט בחיפה, כאשר החברה או התאגיד הוגדרו כאגודה שיתופית במשך 7 שנים לפחות, חלק מזכויות העובדים מוגנות והם זכרים לפיצוי ע"פ חוק.

לפני תשלום פיצויים לעובדים, יש להתלוות בכל ההליכים אל עורך דין פשיטת רגל בחיפה, אשר יוודא, כי האמן או המפרק, אישרו את פרטי התביעה של העובדים הזכאים לפיצויים. 

אילו מסמכים העובדים צריכים להכין על מנת שיוכלו להגיש תביעה נגד המעסיק שפשט רגל?

על העובדים להכין טופס תביעת חוב, תלושי שכר אחרונים, צילום צ'ק, כ האסמכתאות לתביעת החוב, תצהיר ועוד מסמכים שמעידים על הוכחת החוב.

העובדים, יוכלו הגיש תביעה לפיצויי ולשכרם לכונס הנכסים הרשמי מטעם בית המשפט בתוך 6 חודשים מיום מתן צו הכינוס. על הנאמן שמונה מטעם בית המשפט, לאשר את התביעה של העובדים.

האם ניתן לפרט על התהליך הנ"ל?

בהחלט כן,

היו כבר מקרים מעולם ובהם העובדים פקדו את מקום עבודתם, וגילו להפתעתם המרה כי בית העסק פשט את הרגל והציב שלט כי אין הוא פעיל יותר.
במידה ומדובר בחברה בע"מ, הרי שעל העובדים לפנות לבית המשפט המחוזי. במידה ומדובר בעסק שנוהל על-ידי עוסק מורשה, הרי שיש לפנות לבית משפט השלום.

ב-2 ערכאות אלו, על העובדים להגיש בקשה לצורך מתן צו לפתיחת הליכים.

כל עובד יכול להגיש זאת, או שמספר עובדים יתאגדו כקבוצה. בית המשפט שיתרשם כי אכן מדובר בעסק שפשט את רגלו, יפתח בפני העובדים חלון הזדמנויות בן 6 חודשים, ובמסגרתו ניתן להגיש תביעות חוב אל מול המוסד לביטוח לאומי.

חשוב לציין – הביטוח הלאומי משלם לעובדים במקרים שכאלו, תקרה העומדת על 10 משכורות, וזאת בהתאם לשכר הממוצע במשק.

באשר לזכויות הסוציאליות שצברו העובדים, הרי שביטוח לאומי משלם שנה לאחור בלבד.

האם יש צורך בעורך דין לשם כך?

המציאות מלמדת כי אכן מוטב לשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה בנושא זה, וזאת כדי שיפעל למען האינטרס הכלכלי של העובדים שנפגעו מן העסק שנסגר.

על עורך הדין לערוך את תביעת החוב באופן מפורט ונהיר, אופן המסביר בצורה ברורה ונרחבת את הזכויות של התובעים, יחד עם החבות של החברה כלפי העובדים.

עורך הדין ידריך את העובדים באשר למסמכים הנדרשים לרבות צירוף 3 חודשי תדפיס חשבון העובר ושב, כמו גם תיעוד זכויות נוספות כגון הפרשות לפנסיה.

ראו בהרחבה את מאמרנו בנושא זכויות עובדים בפירוק חברה >>>

התייעצו עם משרדנו

בכל שאלה והתייעצות בנוגע להליכים הנדרשים אל מול פשיטת רגל של מעסיקים או בית עסק עצמו (קרי, חברה בע"מ), אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם עורך דין מומחה מטעם משרדנו.

למידע נוסף וייעוץ משפטי ראשוני, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן