חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

ייצוג תביעות בין שותפים

תביעות בין שותפים יושבות תחת הכותרת של סכסוכים עסקיים ומסחריים.

בישראל נושא הסכסוך העסקי והמסחרי הוא תופעה נפוצה למדי, ואנו נתקלים בה כדבר שבשגרה.

הסיבות לכך נובעות ממספר מאפיינים הנכונים לישראל: היות ישראל מדינה מפותחת מאוד בתחום העסקים והמסחר, ועל-כן טבעי יהיה שיתגלעו סכסוכים רבים. נוסף על כך, המציאות מלמדת שאנו כישראלים, מתאפיינים באופי בעל מזג חם. פעמים רבות אותם המאפיינים משחקים לטובתנו ומאפשרים לנו לדחוף את עצמנו קדימה ולקצור הצלחות. בפעמים אחרות, הרי שלעתים אופי זה גם מוביל אותנו אל עבר סכסוכים שנדמה כאילו ואין להם כל פתרון.

לעתים משרדנו נכנס אל התמונה עוד בטרם הסכסוך הפך לקשה ועמוק. לעתים, אנו נכנסים אל הסכסוך ובין היתר מנטרלים אמוציות ומאפיינים שונים שבשורה העסקית התחתונה הם חסרי כל תכלית.

בפנייתכם אל משרדנו, מטרתנו היא לגעת בנקודות האמיתיות של שורש הסכסוך, ולמצוא את הפתרונות היעילים ביותר ליישבו בדרכי נועם. לרוב, אנו אומרים זאת חד וחלק – זה בהחלט אפשרי.

קודם כל: מהי משמעותם של סכסוכים עסקיים מסחריים?

סכסוכים עסקיים יכולים לקבל ביטוי במגוון רחב של תרחישים שונים כגון סכסוך בין שותפים בעסק שהם חברים או סכסוך בין שותפים שהם בני משפחה, סכסוך בין בעלי מניות בחברה ועוד.

הסיבות לקיומו של הסכסוך אף הן מגוונות ומשתנות, מאירוע ובו צד אחד מגלה שהצד האחר אולי התנהל בצורה לא ישרה איתו, או צד שמרגיש כי מעמדו נרמס על-ידי הצד האחר.

פגשנו לעתים בסיטואציות ובהן אחד הצדדים פעל בניגוד להסכמות המשותפות על אופן ניהול העסק. פגשנו גם במקרים בהם שותף אחד הרגיש שנטל העבודה הוא על כתפיו יותר מאשר על שותפו.

כאן נאמר כי בטרם הקמתו של עסק, חשוב להתוות מסמך מכונן, הסכם בין שותפים ובו מוגדרות הזכויות והחובות של כל שותף, איך פועלים, מהי גזרת הפעילות והאחריות וכיוצא בזאת.

בנושא זה נאמר, כי לעתים ישנם מקרים בהם צד אחד סבור כי השני הפר את ההסכם, דבר המוביל לסכסוך קשה ועמוק.

השורה התחתונה היא, כי מצב קיים זה, מביא לנטרול העסק או למעשה אף לקיפאון המאיים על צמיחתו וקיומו.

מציאת עמק השווה כצעד מונע להליך המשפטי

במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות', צברנו כ-20 שנות ניסיון בתחום וניהלנו אלפי תיקים העוסקים בניהול סכסוכים מסחריים, תביעות בין שותפים, ניהול תביעות משפטיות וליטיגציה בבתי משפט.

ניסיון העבר מלמד אותנו תמיד לשאוף ולחפש אחר פתרונות ראשוניים המונעים מן הצדדים בסכסוך להגיע אל כותלי בית המשפט.

כל עוד איננו מערבים את בתי המשפט, הרי ששני הצדדים יכולים 'לנצח' ולצאת מרווחים. מן המועד ובו נגיע לבית המשפט, בהכרח שצד אחד ינצח וצד אחר יפסיד, כל זאת תוך הליך משפטי ארוך וממושך.

יחד אתכם, נשב ונזקק את הנתונים, נפריד בין העיקר לטפל ונבחן את העובדות הרלוונטיות בלבד, זאת על מנת שנביא לפתרון ונמצא את עמק השווה.

באילו תרחישים הסכסוך מגיע לבית המשפט?

כל מקרה הוא לגופו, אך במקרים ובהם הסכסוך הוא עמוק וקשה, למשל הולכת שולל של השותף על-ידי שותפו השני; הרי שייתכן והנושא הנידון יגיע אל הערכאות המשפטיות.

גם במקרים אלו, משרדנו יודע היטב כדי להמשיך אל ההליכים המשפטיים, ולייצג את לקוחותיו נאמנה ובתקיפות, תוך חידוד כל העוולות והזכויות שהופרו.

הטיפים שלנו למניעת סכסוך עסקי

בטרם הקמתם המיזם העסקי, החברה או השותפות, פנו לעורך דין במשרד המתמחה בתחום המסחרי עסקי, התוו הסכם שותפות / הסכם מייסדים בין מייסדי העסק או המיזם, והגדירו בצורה מדויקת והרמטית את חלוקת האחריות של כל אחד מן השותפים.

הגדירו מה קורה כשדברים אינם עובדים כהלכה, וצרו לעצמכם מנגנונים ברורים ומוסכמים.

הסכם מייסדים בהכרח יעצור סכסוכים רבים ויביא לפתרון מהיר ויסודי.

נוסף על כך, במידה והסכסוך הוביל אתכם ואת הצד השני אל מבוי סתום, גשו לייעוץ משפטי ומהיר עם משרד עורכי דין המתמחה בליטיגציה מסחרית ועסקית. ייעוץ ראשוני פעמים רבות יכול להכווין אל עבר הפתרון הנכון עבור שני הצדדים. פתרון המוביל לסיום הסכסוך.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא תביעות בין שותפים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.

עורך דין מטעם משרדנו ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן