חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

מהי הלנת שכר?

הזכאות לפיצויי הלנת שכר קמה מכוח החוק להגנת השכר. על-פי חוק זה, השכר אמור להיות משולם בכל 9 לחודש קלדנרי בעבור החודש שחלף. כאשר השכר איננו משולם, יהיה עבוד זכאי לפיצוי הנקרא 'פיצויי הלנה' לכל שבוע בו השכר הולן.

על-פי חוק, העובד יהיה זכאי ל-20% ריבית. האם הדבר עומד במבחן המציאות? ובכן, נדגיש כי בית הדין לדיני עבודה איננו פוסק את הריביות שקבועות בחוק הגנת השכר, זאת מאחר שמדובר בריביות גבוהות. על-כן בית הדין מעמיד מעין שערוך אותו הוא קובע בעצמו.

התיישנות פיצויי הלנת שכר

לחוק להגנת השכר ולתביעה מכוח החוק להגנת השכר בגין פיצויי הלנת שכר, ישנה התיישנות מיוחדת העומדת על שנה.

ככל ההלנה שולמה, ניתן למעשה לתבוע רק את התקופה בה השכר הולן.

על-פי חוק, לעובד ישנה התיישנות העומדת על 60 יום מן היום שבו ההלנה החלה להתבצע. ככל שהיא שולמה, לרשות העובד עומדת הזכות למשך שנה, לתבוע את הנזק שנגרם לו מן היום שהשכר היה אמור להשתלם, ועד ליום שבו הוא שולם בפועל.

את תקופת ההתיישנות עבור פיצויי ההלנה ניתן למצוא בסעיף 17 לחוק הגנת השכר.

דוגמה לשם המחשה

עובד שהיה אמור לקבל את שכרו בהתאם לחוק הגנת השכר עד ל-9 לחודש הקלנדרי בעבור החודש הקודם, לא קיבל את התשלום במועד.

החל מאותו הרגע, לרשות העובד ישנה שנה אחת להגיש את התביעה בבית הדין לענייני עבודה.

לאחר כ-3 שבועות, השכר שולם לעובד. האם עדיין עומדת לרשותו שנה תמימה לתבוע את הלנת השכר? לא, ובמקרה הזה הרי שלרשות העובד עומדים 60 ימים בלבד בהם הוא יכול לתבוע את הנזק שנגרם לו באותם 3 שבועות, טרם העברת התשלום שהולן.

התייעצו עם משרדנו

לצד העובדה שהיא מערערת את תחושת ביטחוננו במקום עבודתנו, הרי שלהלנת שכר ישנו כוח הרסני לאור השפעתה על מצבו הכלכלי של העובד.

במידה ושכרכם לא שולם כחוק, ואתם מעוניינים לבחון את האפשרות לתבוע פיצויים בגין הלנת שכר, אנו במשרד עורכי דין לדיני עבודה הלפגוט אדרי ושות' נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

למידע נוסף ובירורים משפטיים, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן