חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

עברתי תאונת עבודה, מה לעשות?

כל עובד שנפגע בתאונת עבודה במהלך עבודתו זכאי לתבוע ולקבל פיצויים בגין המצב הלא נעים שאליו נקלע. אבל לפני שמתחילים לחפש עו"ד ביטוח ומגישים תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת עבודה, חשוב להבין תחילה את כל השלבים בדרך מן התאונה עצמה ועד לקבלת הפיצויים בגינה; ובפרט מהי תאונת עבודה ואת מי אפשר לתבוע.

מהי תאונת עבודה

החוק מגדיר תאונת עבודה כתאונה שאירעה במהלך העובדה, ואף מוסיף וכולל בהגדרה גם תאונות שאירעו בדרך אל מקום העבודה או בחזרה ממנו; זאת בהנחה שהתאונה התרחשה במסלול הרגיל של העובד, משום שלולא מקום העבודה הוא לא היה נפגע.

למרבה הצער, עובדים רבים אינם מודעים מספיק לזכויותיהם במקרים של תאונות עבודה, וכאשר הן  כבר מתרחשות, פעמים רבות הם טרודים מדי בטיפולים ובירוקרטיה מכדי לברר מה מגיע להם. מה שעוד יותר מצער הוא שמעסיקים רבים מנצלים את חוסר הידיעה הזה כדי למהר ולפתור את העניין ישירות מול העובד שנפגע, לעיתים תוך כדי החתמתו על מסמכים שלאחר מכן יהיו קבילים בבית המשפט ויהוו הלכה למעשה רמיסה של זכויות העובד.

זו הסיבה שאחד הדברים הראשונים שאדם שנפגע בתאונת עבודה צריך לעשות הוא להיעזר בשירותי של עורך דין דיני עבודה וביטוח. רק עורך דין מנוסה יוכל לוודא שנשמרים האינטרסים של העובד הנפגע.

עורך דין המתמחה בתביעות כנגד תאונות עבודה

את מי אפשר לתבוע

ככלל, תביעת ביטוח בגין תאונות עבודה מוגשות נגד שני גורמים:

  1. המוסד לביטוח לאומי: זהו הגורם שאמור לתת לעובד שנפגע בתאונת עבודה את הפיצויים, ובנוסף להם, בתלות בנסיבות המקרה, גם דמי פגיעה וקצבת נכות. במקרים קשים ניתן גם לתבוע מן הביטוח הלאומי מענקים בגין התאמת מקום המגורים, סיוע ברכישת אביזרים וכדומה.
  2. חברות ביטוח וקרנות פנסיה: כידוע, במקומות עבודה מחויבים עובדים שכירים בהפרשת אחוז מסוים ממשכורתם החודשית לביטוח מנהלים או לקרן פנסיה, אליהם גם המעסיקים מחויבים להפריש כספים בגין העובד (מעסיקים שלא עושים כן מסתכנים בתביעה של העובד נגדם בבית דין לעבודה). אם העובד חלילה נפגע בתאונת עבודה ומאבד את יכולתו לעבוד, הוא רשאי לתבוע את חברות הביטוח ואת קרנות הפנסיה על מנת לקבל את המגיע לו.

בנוסף לגורמים הללו, אם תאונת העבודה אירעה בגלל מחדל במקום עבודה, רשלנות של המעסיק או חוסר בטיחות, ניתן להגיש תביעת פיצויים גם נגד המעסיק עצמו בגין נזק שנגרם עקב התנאים הלא מתאימים במקום עבודתו של הנפגע.

לסיכום,

לא כל תאונה היא תאונת עבודה, אבל אם ניתן להוכיח שכן, אזי באפשרות הנפגע לקבל את הפיצויים המגיעים לו. יש אפשרות לעבור את התהליך באופן עצמאי, אבל על מנת לוודא שזכויות העובד נשמרות והוא אכן מצליח למצות את זכויותיו, מומלץ להתייעץ עם עו"ד ביטוח מנוסה שיוכל ללוות אותו לאורך התהליך.

לפני סיום חשוב להדגיש כי בכל שלב בתהליך, יש לנפגע תאונת עבודה הזכות המלאה להיעזר בעורך דין תאונות עבודה, אשר יכול להיות מעורב בכל חלק בתהליך החקירה (ביטוח לאומי, חברות הביטוח, קרנות הפנסיה), וכן ניתן וצריך לדרוש להציג הערכות מומחים מטעמנו, ולא להסתפק אך ורק בהערכות של מומחים מטעם ביטוח לאומי או מטעם חברות הביטוח.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן