חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

עורך דין חדלות פירעון ליחידים

אדם פרטי שנקלע למצב בו איננו יכול עוד לפרוע את חובותיו, בעבר היה הולך לקראת הליך הנקרא 'פשיטת רגל' ובו היו ממנים עבורו כונס נכסים שהיה מכנס את נכסיו ומוכר אותם על-מנת שחובותיו ייפרעו. בשנת 2018 החל להתהוות חוק חדלות פירעון אשר יצא לדרכו בשנת 2019, ועל-פי חוק חדלות הפירעון החדש, אדם המצוי בהליך חדלות פירעון יכול ללכת לקראת הליך העונה לשם 'שיקום כלכלי'; זאת אם רק יוכיח כי אכן ישנה תוכנית פעולה לכך.

בשנת 2019, במסגרת שינוי החקיקה, נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון החדש, והוא מאפשר לכל אדם שאיננו מסוגל לשלם את חובותיו לפנות לקבלת פתרון.

בנקודה זו חשוב להבהיר שישנה עוד אפשרות העומדת בפנינו, והיא לנסות ולערוך משא ומתן ישיר אל מול הנושים, וזאת במטרה להגיע איתם להבנות.

באשר לפתרון הנכון ביותר, אנו מזמינים אתכם להיוועץ עם עורך דין מטעם משרדנו, ואנו נבחן את הנושא בקפידה.

עורך דין חדלות פירעון ליחידים

אודות התהליך

כאשר אדם מגיש בקשה, כדאי לדעת כי עומד בפנינו הליך ארוך אשר יכול להיערך בין שנה וחצי לעד 4 שנים.

ההליך מתחיל בבית המשפט המורה על הקפאת כל הליכי הגבייה כנגד האדם הפרטי. המטרה בסוף ההליך היא לזכות בצו הפטר שלמעשה מוחק את כל חובותיו של האדם, ושמאפשר לו לצאת לדרך חדשה.

אחרי שהאפשרויות נבחנות, יש להתחיל באיסוף מסמכים רלוונטיים המבהירים ומוכיחים את המצב הכלכלי אליו נקלע האדם המבקש שיוכרז כחדל פירעון.

לאחר הגשת הבקשה הכוללת את כל הטפסים הרלוונטיים, ייפתח הליך משפטי וכלל החומרים יועברו לממונה על הליכי חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי. אותו הממונה, יבחן את הטפסים והמסמכים, ובמידה ובאמת המסמכים שהוגשו כפי שנדרש, יציגו תמונת מצב שאיננה משתמעת לשני פנים, אזי בתוך 30 ימים יינתן לאותו אדם צו לפתיחת הליכים, קרי כל הליכי הגבייה כנגדו הינם מוקפאים.

משמעות התהליך

מטרתנו היא לזרז ככל הניתן את ההכרזה על צו לפתיחת הליכים המקפיא את הליכי הגבייה. זאת כיוון שהחל מאותו הרגע, מפסיק האדם להימצא תחת 'איומים' מצד הנושים המבקשים שיפרע את חובותיו כלפיהם.

כמו-כן, עיכוב ההליכים משמעו שהוא גם מעכב הליכי הוצאה לפועל ומעכב כל תביעה משפטית נוספת.

היבט זה הוא קריטי לאדם המצוי בסיטואציה שכזאת, כיוון שללא העיקולים, ללא אנשים המתדפקים על דלת ביתו ועורכי דין ונושים הדורשים את כספם, יכול האדם המצוי בחובות לקבל 'שקט' המאפשר לו לסדר את מחשבותיו, לבחון בקפידה את צעדיו ולתכנן את מסלול היציאה שלו מן המצב הכלכלי אליו הוא נקלע.

המשך התהליך

עם התקדמות ההליך המשפטי, עלינו להגיע להסדר מול בית המשפט המסדיר תשלום חודשי (הקרוי בשם: צו תשלומים) מטעם האדם המצוי בחובות, וזאת עד שייבחן מצבו הכלכלי.

חשוב לציין: יש להקפיד על תשלום זה באופן מדויק. כל פיגור וכל אי-תשלום עלול להביא לביטול הליך חדלות הפירעון מתוקף חוסר שיתוף פעולה מצד המבקש.

כדי לסבר את האוזן: צו תשלומים הינו צו שבית המשפט מורה על תשלום קבוע למבקש לקבל מעמד כחדל פירעון. על המבקש לשלם את הסכום הנדרש מדי חודש, וזאת על מנת שיוכל להמשיך ולצעוד במסלול חדלות הפירעון.

גובה התשלומים נקבע על-פי מצבו הכלכלי של המבקש, מצב המשתקף במסגרת ההליך המשפטי. למשל: אם אדם מרוויח 10K בחודש, והוצאותיו החודשיות מגיעות ל-8,000 שקלים, הרי שבית המשפט יבין כי ישנם 2,000 שקלים נזילים אותם יוכל המבקש לשלם בצו תשלומים מדי חודש בחודשו.

סוף דבר

עם סיומו של התהליך, מוגשים דו"חות חודשיים ודו-חודשיים על הוצאותיו והכנסותיו של המבקש.

בית המשפט בוחן את הדו"חות, ובשלב זה ממנה נאמן שהוא ידו הארוכה של הממונה על הליכי חדלות הפירעון.

אותו הנאמן (בדרך כלל עורך דין פרטי שעבר הכשרה מתאימה), מזמן את המבקש לפגישה ומברר יחד עמו את הנתונים שהוגשו במסגרתה של הבקשה.

על הנאמן להכין דו"ח מפורט שבסופו הוא ממליץ או לחילופין לא ממליץ לבית המשפט על תוכנית פירעון / הסדר חוב של אותו אדם.

לאחר מכן, יורה בית המשפט על זימון לדיון שנקבע, בדרך כלל, כשנה לאחר תחילתו של ההליך.

בדיון המשפטי אודות הכתוב בדו"ח שהוגש על-ידי הנאמן, בתי המשפט לרוב נוטים לאמץ את ההמלצות הכתובות בו. במידה והומלץ על קבלת ההסדר, אזי בית המשפט יורה על קבלת צו ההפטר.

חשוב לציין שאכן החובות יימחקו, זאת למעט חוב מזונות, קנסות וחובות במידה ונוצרו במרמה (דוגמת העלמות מס)

ייצוג משפטי ע"י עו"ד חדלות פירעון

משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' מתמחה בייצוג הליכי חדלות פירעון לחברות וליחידים.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, ניתן לפנות אלינו טלפונית או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן