חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

בקשתנו החריגה להפקת ערובה בטרם תחילת תהליך התקבלה ע"י בית המשפט

משרדנו גאה ומתכבד לחלוק עם קוראיו על בקשתו שהתבקשה ע"י בית המשפט להפקת ערובה בטרם תחילת תהליך. זהו מהלך תקדימי ומשמעותי.

במסגרת ובה ייצגנו חברה קבלנית גדולה וניהלנו את תיק ההגנה, החלטנו כי בנסיבות שהתקיימו, מוטב יהיה להגיש בקשה חריגה הנקראת 'בקשה להפקדת ערובה'. כלומר, לדרוש מן התובעים שיפקידו בבית הדין ערבות, זאת על-מנת שבמידה ויפסידו בתיק, ערבות זו תבטיח את הוצאות החברה.

נסביר כי לא מקובל לערוך מהלך שכזה שכן הטענה היא שהדבר חוסם את שערי בית המשפט בפני תובעים שונים המבקשים להגיש תביעה. או במילים אחרות, הדבר ימנע מן התובעים לממש את זכותם לתבוע.

ועם זאת, במסגרת התיק הנקודתי הזה, הרשמת קיבלה את עמדתנו, ופסקה כי על כל אחד מן התובעים להפקיד 1,500 ש"ח, וזאת כדי לקבל את הזכות שתביעתם תתברר.

מדובר היה בהחלטה תקדימית ומשמעותית; החלטה שעתידה לסייע לחברות קבלן וחברות אחרות.

במקרה המדובר, הייתה זו תביעה שהוגשה מטעם שני פועלים פלסטינאים המתגוררים ברשות הפלסטינית. התובע הוא עורך דינם, ואילו התובעים עצמם כלל לא הגיעו לדיונים או היו שותפים לתהליך.

בקשה לערובה

בהמשך התהליך, לאחר הליך ההוכחות, נפסק כי כל אחד מן העובדים יקבל סכום של 2,000 ש"ח בלבד, שכל רכיבי התביעה האחרים נדחו לאחר חקירה נגדית של התובעים במסגרת עדותם בפני בית הדין לעבודה.

ההחלטה בעניין 2 העובדים ע"ס פיצויים בגובה 2,000 ש"ח בלבד

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן