חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

דחיית ערעור התובעים על-ידי בית הדין הארצי בפרשת CRTG

עניינו של ערעור זה עסק בתביעותיהם של 19 עובדים אשר טענו כי הועסקו במשותף על-ידי הקבלן המבצע בפרויקט הרכבת הקלה, ועל-ידי חברת CRTG.

בית הדין האזורי דחה את תביעתם ופסק כי חברת CRTG התקשרה בהסכם לאספקת עובדים זמניים לביצוע עבודה ספציפית, באופן אותנטי ולגיטימי. להלן ניתן לעיין בתוצאות פסיקת בית הדין האזורי.

על פסק דין זה, הגישו התובעים ערעור בפני בית הדין הארצי לעבודה, וטענו שבית הדין האזורי לעבודה שגה, ושיש לראות בהעסקתם במסגרת העבודות שבוצעו ברכבת הקלה, כהעסקה במשותף ביחד עם CRTG.

בעקבות תשובה שהוגשה על-ידי משרדנו, בפני בית הדין הארצי לעבודה, ובמסגרת תשובה זו, סקרנו את הפסיקה הענפה, ואת ההלכה הפסוקה בכל הקשור בהתקשרות לגיטימית ואותנטית לצורך אספקת עובדים זמניים לביצוע עבודות ספציפיות בפרויקט.

בנוסף, משרדנו הוכיח בפני בית הדין הארצי כי החברה אותה אנו מייצגים, חברת CRTG, הינה החברה אשר אחראית על פרויקט הבנייה הגדול ביותר בישראל, המתנהל כבר שנים רבות ומשתרע על פני שטחים עצומים ברחבי גוש דן.

כך לדוגמה, הצגנו בפני בית הדין הארצי לעבודה שרק העבודות של הרכבת הקלה על הקו האדום משתרעות על פני 34 תחנות. הוצג כי כל תחנה תת-קרקעית הינה באורך של 88 מטרים, ועומקה בדרך כלל הוא 20 מטרים, ושמדובר בפרויקט שעובר בין הערים בת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

בשל העובדה כי מדובר בפרויקט כה עצום, משרדנו טען בפני בית הדין הארצי לעבודה, שגודל הפרויקט מצריך גמישות ניהולית רחבה, מאחר והוא כולל תחומי עיסוק רבים, והיקפי כוח אדם משתנים, בעלי מגוון של התמחויות.

עוד הוכחנו בפני בית הדין הארצי לעבודה, כי קבלן המבצע פרויקט בסדר גודל כזה כמו לקוחתנו, חברת CRTG, חייב להתקשר עם קבלני משנה ועם חברות שונות, לצורך אספקת כוח אדם בהיקפים שונים, בהתאם לצרכים המשתנים בפרויקט.

לאור כל האמור, הוכחנו גם בפני בית הדין הארצי לעבודה, כי בשל גודל הפרויקט ברור שאספקת כוח האדם הינה אותנטית, ומחויבת המציאות.

לכל הטענות האלו נוספו טענות משפטיות רבות בכל הקשור למתווים שבהם בית הדין הארצי מתערב, בפסקי הדין של בית הדין האזורי המבוססים על ממצאי עובדה ומהימנות, שהוצגו בפניו.

לאחר שבית הדין הארצי לעבודה בחן ושקל את מכלול הטענות שטענו בפניו, הוא דחה את הערעור של כל 19 המערערים, וקבע פעם נוספת, כי ההתקשרות החוזית שנעשתה בין חברת CRTG אשר יוצגה על-ידינו, לבין חברת הקבלן, היא התקשרות אותנטית ולגיטימית.

בית הדין הארצי לעבודה

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן