חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

ייצוג בתובענות ייצוגיות

ייצוג בתובענות ייצוגיות

במסגרת החוק לתובענות ייצוגיות, ישנם לאחרונה מספר הליכים שהם רלוונטיים עבור כל ארגון, בין אם קטן או גדול, ושיכולים לחשוף את אותו הגוף לתביעה ייצוגית.

אנו במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות', מציעים לכל חברה וחברה את האפשרות לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקיף ואישי. ייעוץ משפטי העונה על הצרכים היומיומיים וכן שנכון להגיב בכל עת אל משברים ואירועים המצריכים תגובה המגובה באסטרטגיה משפטית מקדימה.

דוגמאות לתביעות ייצוגיות

דוגמה בולטת לכך היא תביעה בנושא חוק שוויון הזדמנויות. זוהי תביעה שעוסקת במי שלמשל יש לו אתר אינטרנטי, אך אין לו אייקון המאפשר לבעלי מוגבלויות לגלוש באתר בהתאם לצרכים המיוחדים הנדרשים להם.

תביעה נוספת ובולטת שאנו נתקלים בה לא מעט לאחרונה, היא תביעה למבצעים פיקטיביים. זוהי תביעה למעשה ובה ישנם תובעים ייצוגיים שעוקבים אחרי מוצרים המפורסמים באתרי אינטרנט, וכביכול תחת הכותרת מבצע. אם המוצר מוצר כמבצע מעל ל-35 ימים, הרי שהטענה היא שהמבצע הוא מבצע פיקטיבי, ועל-כן מוגשת תביעה ייצוגית כנגד אותה החברה.

דוגמה נוספת לקוחה מעולמות דיני העבודה. רק לאחרונה בבג"צ קסטרו, נקבע כי ניתן להגיש תביעה ייצוגית גם במסגרת רכיבים הלקוחים מבית הדין לעבודה; דבר שבעבר היה נהוג פחות. באותו המקרה, נטען שחברת קסטרו מחשבת רכיב מסוים בשכר בצורה לא נכונה. אם בעבר בדין הדין לעבודה נטה לדחות את הבקשה וטען שזוהי תביעה אישית ושכל מקרה לגופו, הרי שכיום בג"צ קסטרו קבע שגם את זה יש לבחון כתביעה ייצוגית, כאשר התובע צריך להוכיח מיהי הקבוצה שלו; אותם העובדים שנפגעו באותו האופן.

ייצוג חברות אל מול תביעות ייצוגיות

כאשר אנו במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' מייצגים הליך שכזה, הרי שאנו מספקים את שירותינו המשפטיים בשתי חזיתות:

החזית השגרתית: ימות השגרה ובמהלכם אנו מספקים ייעוץ והכוונה, מונעים חשיפה לתביעות ומזהים נורות אדומות.

החזית המשברית: כאשר חברה מגיעה אלינו עם תביעה או בקשה להכיר בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה. אם זה במסגרת הליכים מסחריים כפי שהדגמנו לעיל עם פרסום מבצע מסוים הנטען כמבצע פיקטיבי, או אם במסגרת הענף של דיני העבודה, שם עלינו לרדת לרזולוציות אף יותר מעמיקות, ולנסות ולהבין את פעילותו של אותו הארגון ואת אופי טענות התביעה וטענות ההגנה שנעלה בהליך המשפחתי.

כחלק מכך, אנו נבקש לערוך בחינה קפדנית, מעמיקה ודקדקנית: מהו היקף פעילות הארגון? האם זהו ארגון המוכר במיליוני שקלים מדי שנה? האם מדובר בארגון שזה עתה החל את פעילותו ונחשף אל האירוע ממש בתחילתו? האם הדבר נבע מיד מכוונת או שמא מדובר בכשל פנימי טכנולוגי?

כל פרט ולו הקטן ביותר יכול לשמש אותנו בהתוויית האסטרטגיה המשפטית, ולשם כך אנו עומדים לצד לקוחותינו בכול.

דוגמה מתוך תיק שטופל ע"י משרדנו

משרדנו ייצג חברה גדולה ששמה כמובן שמור במערכת. אותה החברה עוסקת בייבוא ושיווק מוצרי אלקטרוניקה.

נטען לגביה כי המוצר שיובא על-ידה הוא מוצר שלמעשה לא קיבל את אישור הבטיחות מטעם מכון התקנים בישראל.

התביעה הייתה על סך עשרות מיליוני שקלים, ואותה החברה מצאה עצמה מול תהליכים משפטיים קשים מאוד, ואל מול גורם המאיים על עצם קיומה.

באמצעות עבודת תחקיר מעמיקה, וגיבוש ראיות מספקות, הוכחנו כי החברה רכשה את אותו המוצר מחברה ישראלית אחרת ולא ייבאה אותו. הוכח כי החברה הנוספת שמכרה אל החברה שייצגנו, הציגה אישורים מטעם מכון התקנים ואת תעודת הבטיחות.

הוכח גם כי רק לאחר שתעודת הבטיחות הוצגה בפני לקוחותינו, אז הם הסכימו לרכוש את הפריטים המדוברים.

תביעה זו סולקה, אך היה מדובר בתוצאה של הליך ממושך מאוד, הליך שייתכן והיינו יכולים למנוע באמצעות ייעוץ מקדים.

התייעצו עם משרדנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא ייצוג בתובענות ייצוגיות אנו במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' נשמח לעמוד לשירותכם.

ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן