חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

כיצד מתמודדים עם תאונות עבודה?

זכויות עובדים במסגרת העבודה

ישנן לא מעט זכויות עובד שהן היסוד ביחסי עובד-מעסיק, הראשון הוא שכר המינימום, שנכון למרץ 2020 עומד על כ 5,300 ש"ח, שזה אומר 29.12 ש"ח לשעת עבודה.

בנוסף זכאי העובד לגמול של 125% משעת העבודה הנהוגה במקום העבודה על שעתיים נוספות מעבר לשעות העבודה הסדירות וכמו כן מהשעה השלישית ואילך, הוא זכאי ל 150%.

עובד בשכר יומי אף זכאי לתשלום עבור ימי חג, זאת אפילו אם הוא לא עבד בימים הללו, כלומר, יומיים בראש השנה, יום כיפור, יומיים עבור סוכות, יומיים לפסח, שבועות ויום העצמאות.

כמו כן, עובד שאינו יהודי, זכאי לאותן זכויות בהתאם למועדיו. בנוסף, זכאי העובד לחופשה שנתית באורך של 10 ימים שנתיים למי ששבוע העבודה שלו הוא 5 ימים בשבוע, מי ששבוע העבודה הוא 6 ימים יהיה זכאי ל12 ימי חופשה.

בנוסף על המעסיק לסבסד לעובד דמי נסיעה, שלרוב הם יחושבו ע"פ המדד של תחבורה ציבורית למקום העבודה בכרטיס חופשי חודשי, באם אין תחבורה ציבורית למקום העבודה, על המעסיק לדאוג לתחבורה פרטית או לציין שאין תחבורה ציבורית או הסעות כבר במעמד ראיון העבודה.

תאונת עבודה

תאונת עבודה נחשבת כתאונה שארעה במקום העבודה או בדרך אליו או לחילופין בחזרה ממנו.

במקרה של תאונה במקום העבודה שכתוצאה ממנה העובד נותר פגוע ואינו מסוגל לעבוד, רשאי העובד להגיש תביעה לביטוח לאומי על "דמי פגיעה" ולקבל בגינה פיצויים.

לצורך נושא זה חשוב להיעזר בעורך דין לדיני עבודה שיעזור לכם באיסוף החומרים והגשתם לביטוח הלאומי.

כדי לבחור עו"ד המתמחה בדיני עבודה עבור עובדים, כדאי להציץ במאמר "כיצד לבחור נכון עורך דין דיני עבודה מומלץ".

לאחר קבלת דמי הפגיעה, ניתן להגיש בקשה לגמלת נכות באם יש צורך, התביעה תיבדק על ידי נציגי ביטוח לאומי שיקבעו אם זכאי העובד לקצבה ומה יהיה גובהה.

חשוב לציין שגם אם התשובה מהוועדה תהיה שלילית, עדיין ניתן לערער עליה בעזרתו של עורך דין ביטוח לאומי.

עורך דין המתמחה בתאונות עבודה

כיצד יש לפעול במקרה של תאונה

במקרה של תאונה במקום העבודה, ראשית עליכם להתפנות באופן מיידי לסיוע רפואי, אם במרפאה שבמקום העבודה, או אם אין כזו בנמצא אז לקופת חולים או בית חולים הקרוב ביותר.

לאחר מכן כשייטב מצבו של העובד, עליו לשמור כל מסמך רפואי אותו הוא מקבל וכמובן לוודא שבמקרה והיו עדים לתאונה הוא יודע מי הם וכיצד להשיגם, זה יסייע לו רבות כאשר ירצה לפנות לעורך דין ביטוח לאומי על מנת להגיש תביעה על תאונת עבודה.

בהמשך יהיה על הנפגע להעביר למעסיק טופס על תאונת עבודה אותו יצטרך המעסיק למלא ולהחזיר לביטוח לאומי, את הטופס ניתן למצוא באתר של ביטוח לאומי.

מי לא זכאי להכרה כנפגע תאונת עבודה

תאונת עבודה לא תוכר ככזו אם העובד נהג ברשלנות במקום העבודה ולא ציית לנהלים, אם זה במילוי הוראות דרכי פעולה או בהוראות לבישת לבוש מגן כגון, קסדה, נעלי בטיחות עם ברזל המגן על הרגל, בחלק מהמפעלים אפוד זוהר וכו'.

למעסיקים שביניכם, כדאי שבמקום העבודה יהיה תלוי דף הנחיות המורה לעובדים כיצד עליהם להתלבש ולנהוג לצורך בטיחותם שלהם ושל העובדים האחרים במקום העבודה.

בנוסף כמו שהזכרנו לעיל, סטייה מהנתיב הקבוע למקום העבודה או בחזרה ממנו שלא לשם החזרת הילדים מהגן או מבית הספר או אליהם, תפילה בבית כנסת קבוע, לא תוכר כתאונת עבודה במקרה של תאונה.

אך גם כאן ניתן להוכיח אילוץ סביר לסטייה מהדרך, אם תיפנו לעורך דין ביטוח לאומי הבקי בכל רזי החוק.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן