חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

נכות בשל תאונת עבודה מה עושים?

לאור הרנדומליות הרבה והבלתי נגמרת של חיינו, כאשר אין לדעת מה העתיד צופן ומה יביא מחר, לעתים רבות נאלצים עובדים אשר תפקדו ופעלו במסגרת מקום עבודתם מזה שנים רבות – לעבור תאונת עבודה במסגרת שלח ידם, כזו אשר יכולה ולשנות מקצה אל הקצה את חייהם.

לכן, מעודד לגלות כי אל מול פגיעה חסרת תקדים שכזו, פגיעה שיכולה להגיע אף לכדי אובדן כושר עבודה מלא, ניתן סיוע ומענה מצד גורמים ממשלתיים כדוגמת המוסד לביטוח לאומי, אשר אמון על מתן סיוע וגמל עבור עובדים אשר איבדו את היכולת לפעול במשלח ידם ו/או סובלים מנכות בעקבות תאונה במקום העבודה.

כמו כן, ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח לאומי בשעת הצורך ובכל עת.

מה מוגדרת כתאונת עבודה?

בהמשך לכך, תאונת עבודה מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונה אשר התרחשה לעובד בעודו עובד בעבודתו ו/או בעקבות ביצוע עבודתו כאשר פעל מטעם מעסיקו, מנגד, אילו מדובר בעובד עצמאי, אזי שתאונת עבודה מוגדרת אך ורק כתאונה שארעה במהלך או בעקבות משלח ידו.

כלומר, תאונת עבודה היא כל תאונה אשר התרחשה לעובד בעודו פועל מטעם מעסיקו או בעקבות פעולה שנשלח לה מטעם מעסיקו, כמו גם כמובן תאונות שמתרחשות בזמן ובמהלך העבודה עצמה.

מדובר למעשה בהגדרה שמרחיבה את רוחב היריעה שמכסה את התאונות שמוכרות כתאונת עבודה, שכן גם תאונות דרכים שהתרחשו בעת חזרתם או הגעתם של עובדים מביתם הפרטי למקום העבודה מוכרות כתאונות עבודה בשל כך, כמו גם יציאה לשליחות נקודתית מטעם המעסיק וכן הלאה.

מחלת מקצוע אל מול תאונת עבודה

בנוסף לכך, פרט לתאונת עבודה משמעותית, כזו שמתרחשת בעת אחת וניתן להפריד בצורה ברורה בין החיים לפניה ואחריה, ישנם משלחי יד אשר פוצעים ופוגעים בבריאות ומצבם הגופני של העובדים בהם לאט ובהתמדה, כאשר רק לאחר שנים רבות ניכרות ובאות לידי ביטוי השלכות והשפעות הפגיעה.

למקרים שכאלו נהוג להתייחס כמחלות מקצוע, כאשר מדובר בהתאם בהגדרה שכלולה גם היא תחת ההגדרה של תאונת עבודה. לדוגמה, נהג אשר נאלץ לנסוע באותו כביש למשך שנים ארוכות, בעודו תמיד מפנה צד אחד כלפי השמש, כאשר חשיפה נקודתית כשלעצמה לא מהווה פגיעה או תאונת עבודה, אך קיומה של נסיעה זו על פני שנים ארוכות יכולה להתבטא לבסוף במחלות עור עתידיות אשר במידת הצורך יוכל להוכיח אותו נהג כי נפגע עקב משלח ידו – ובהתאם לקבל פיצוי הולם.

הפיצוי בעבור תאונת עבודה

לבסוף, השאלה המרכזית ביותר בעבור תאונות עבודה היא מה גובה הפיצוי לו זוכים נפגעי עבודה, כאשר התשובה לכך היא 75% מסך ההכנסה המדווחת לאותו עובד ב- 3 החודשים האחרונים אשר בגינה שילם דמי ביטוח לאומי, כאשר קיימים השגות וחידודים בהקשר זה.

כלומר, דמי פגיעה בעבור תאונת עבודה לא יכולים להימשך מעבר ל- 13 שבועות, כמו גם אינם יכולים לעבור את רף ה – 33,240 ש"ח לחודש, כאשר מדובר בתקרות שמרבית העובדים לא זקוקים להן, בין אם מדובר בפגיעה קצרה או נקודתית יותר (כמו שבר בגפה) ובין אם עקב מיקומה של התקרה משמעותית מעל השכר הממוצע במשק.

לסיכום – נפגעתם בעבודה? יש מה לעשות עם זה

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, בין אם אתם סובלים וזכאים לתביעת אובדן כושר עבודה ובין אם מפגיעה נקודתית כחלק ממשלח ידכם, רצוי ומומלץ לפעול בהקדם על מנת להבטיח את מיצוי הזכויות ומימושן כהלכה, כאשר המענה הניתן לחלוטין מצדיק את הטרחה, הדבר הנכון הוא לפנות לבעל המקצוע הנכון אשר מתמחה בתביעת אובדן כושר עבודה אל מול הגורמים הרלוונטיים, ככה תוכלו להבטיח לעצמכם את מיצוי מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק, בין היתר תהליך עם בכל מקצוע מתאים תחסוך לכם הרבה כאב ראש ובירוקרטיה וכמובן זמן.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן