חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

עבירות פליליות על חוקי עבודה – מה חשוב שתדעו

עבירות במקום העבודה הן משהו שניתן לדאבוננו למצוא בלא מעט מקומות תעסוקה שונים. לבצע עבירות פליליות במקום העבודה, זוהי פעולה שבהמשך הדרך גם תצריך סיוע מטענו של עורך דין העוסק בדיני העבודה השונים. סיועו של עורך הדין עשוי להגיע מצד התובע, אך גם מצד הנתבע.

חלקן של העבירות הפליליות במקום העבודה עלולות להביא לאובדן עבודה, לגזר דין של מאסר בפועל ועוד. זו הסיבה לכך שחשוב להבין את סוגי העבירות וכיצד הן מסווגות. אם חלילה מצאתם את עצמכם חשופים לעבירה פלילית שבוצעה במקום העבודה, אנו ריכזנו עבורכם בשורות הבאות מידע מועיל. הנה כמה דגשים, דוגמאות וטיפים למקרים אלו.

כמה דוגמאות לעבירות פליליות במקום העבודה כוללות:

* הונאה במקום העבודה שתצריך סיוע של עורך דין דיני עבודה מנוסה.

* גניבה במקום העבודה שתצריך עורך דין פלילי בעל ניסיון.

* תקיפה במקום העבודה שמצריכה עו"ד פלילי, דיני עבודה, התעמרות במקום העבודה ועוד.

* הטרדה במקום העבודה שתצריך סיוע של עורך דין בדינים פליליים לרוב.

* איומים במקום העבודה, גידופים קשים הגובלים באלימות, מקרי אלימות כשלעצמם ועוד.

אל תוותרו על הזכויות במקום העבודה, שאמור להרגיש כמו בית

מקום העבודה הוא מקום חשוב מאוד לכל אדם, למעשה מקום העבודה מהווה סוג של בית שני עבור אנשים רבים. זאת, כיוון שהוא נותן לו את האפשרות להמשיך בחיי היומיום ולהתפרנס, לדאוג למשפחה, לפרנס את הילדים וכו'.

עם זאת, לפעמים אנשים יכולים להתמודד עם עבירות פליליות שיכולות להתרחש במקום העבודה, מה שעשי להעיב על הרצון והיכולת להגיע ולחזור לעבוד באותו המקום. אם אתם מרגישים שהזכויות שלכם נפגעו, או שמא המעסיק עבר עבירה פלילית כלפיכם, חשוב לקבל סיוע של עורך דין פלילי בהתאם. אם העבירה אינה פלילית, תוכלו לבקש את הסיוע של עורך דין דיני עבודה.

להלן חלק מהעבירות הפליליות שעלולות להתרחש במקום העבודה:

– הונאת לקוחות ושותפים שיצריכו בד"כ עורך דין פלילי.

– גניבת סודות לקוח וגניבת סודות עסקיים בין שותפים ובתו מסגרת תעסוקתית – יצריך כנראה עו"ד פלילי גם כן.

– רשלנות גסה או התנהגות בלתי הולמת במקום העבודה – לא בטוח שיצריכו עורך דין פלילי.

– הטרדה מינית – בד"כ תצריך עו"ד פלילי.

מה החברות והארגונים עושים כדי למנוע עבירות פליליות?

להרבה חברות יש מערך מדיניות ונהלים, המכתיבים מה מעסיקים יכולים ומה הם לא יכולים לעשות, אך לחלק מהחברות יש גישה מתירנית יותר עם העובדים שלהן. כאן נכנס המושג של "התנהלות מקובלת במקום העבודה".

בהתאם לשיטות החברה, סוגי העבירות שניתן לבצע במקום העבודה נעות בין שימוש טלפוני להטרדה מינית, ועד להטרדה בפועל, אלימות, התעמרות וגידוף קשים, גניבות והונאות, מעילות, זיופים של מסמכים ועוד.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן