חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

איך לבחור עורך דין המתמחה בפיצויי פיטורין?

אנחנו כבר לא חיים בעולם שבו אדם מתחיל לעבוד בחברה בשנות ה- 20 לחייו עם ציפייה לעבוד שם עד הפנסיה. סביר יותר שבימינו לאדם יהיו מספר מעסיקים לאורך הקריירה שלו. עם זאת, לפעמים יחסי העבודה מסתיימים מכיוון שהעובד בוחר לעזוב ולפעמים הם מסתיימים בגלל פיטורי העובד.

במאמר נעסוק בשאלה, מתי כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין פיצויי פיטורין וכיצד הוא יכול לסייע.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין פיצויי פיטורין?

כאשר עובד מפוטר, ובמקרים מסוימים כאשר הוא מתפטר על דעת עצמו, המעסיק מחויב להציע לו חבילת פיצויים שהיא בעצם חלק מהסכם הפרידה. חשוב מאוד לא לקבל את התנאים או לחתום על הצעת פיצויים מבלי שנבדקה על ידי עורך דין פיצויי פיטורין מנוסה שיבדוק אותה או אפילו יכנס למשא ומתן, שמטרתו לקבל הצעה טובה יותר, במידת האפשר.

למרות שחבילת הפיצויים עשויה להיות מאוד מפתה, ייתכן שתנאים אחרים בהסכם אינם לטובת העובד. לדוגמה, יתכן שסעיף מסוים ידרוש מהעובד לוותר על הזכות לתבוע את המעביד. אולם, אם לעובד יש טענה תקפה לפיטורין שאינם כחוק או לאפליה שאירעה במקום העבודה, ויתור על זכות תביעה בגין עוולות אלה אינו רעיון טוב.

עורך דין המתמחה בפיצויי פיטורין

מתי מומלץ לעשות זאת?

ככל שהעובד יקדים להכניס לתמונה ייעוץ משפטי מוקדם יותר, כך ייטב. לדוגמה, אם יש לעובד חשד שהוא עומד בפני פיטורין, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עורך דין פיצויי פיטורין המתמחה בדיני עבודה עוד לפני שזה קורה, כדי להיות מוכן. כדאי לספר לעורך הדין אם נחתם הסכם עבודה במעמד הקבלה לעבודה, אשר הכיל תנאי פיצויים, האם למעסיק יש מדיניות פיצויים החלה על כל החברה וכדומה.

מומלץ לשקול משא ומתן

ייתכן שלעובד יינתן זמן מוגדר מראש, שבו יוכל לבדוק את התנאים לפני שיחליט אם לחתום על הסכם הפיצויים. בכל מקרה, כדאי לפנות לעורך דין דיני עבודה בהקדם האפשרי.

להלן חלק מהנושאים בהם הוא יכול לסייע ולנהל בגינם משא ומתן:

  • ייתכן שיוצע לעובד כסף, סכום מוגדר או מספר מסוים של חודשי משכורת, למשל. עורך הדין עשוי לייעץ לנהל על נושא זה משא ומתן כדי להשיג לעובד תנאים טובים יותר.
  • עורך הדין יפעל למצות את מלוא הזכויות של העובד ויוודא האם המעסיק חייב לעובד סכומי כסף נוספים, כמו חופשות ללא תשלום שלא נוצלו וכדומה.
  • ייתכן שהעובד יזדקק לדמי אבטלה, אך יתבקש לוותר על הזכות לתבוע אותם.
  • ייתכן שהעובד יזדקק להמשך ביטוח בריאות בגלל משבר רפואי או מצב ארוך טווח שלו או של בן משפחה. על מנת להימנע מהוצאות ביטוח גבוהות על ביטוחים פרטיים, ייתכן שניתן לנהל משא ומתן על המשך מדיניות החברה לזמן מוגדר מראש.
  • ייתכן שהעובד יתבקש שלא לעבוד אצל מתחרה. לפני שהוא מסכים לכך, עורך הדין צריך לעיין בתנאי ולוודא שהוא מכיל מגבלות חוקיות באשר להיקף הגיאוגרפי, משך הזמן ותנאים מגבילים אחרים. 
  • יתכן שהעובד יתבקש לפרק זמן מסוים לא לפנות אל אותם לקוחות אותם המעסיק הנוכחי משרת. במקרה מסוג זה חשוב לבדוק הוראה כזו כדי לוודא שהיא סבירה בהיקפה הגיאוגרפי ומשך הזמן שלה.
  • ניתן לנהל משא ומתן באשר לשמירת ציוד של החברה כמו טלפון סלולרי או מחשב נייד.
  • עובד בעמדת ניהול יכול לנהל משא ומתן קפדני באשר להטבות נוספות והשעות שונות.

לסיכום

סיום יחסי עובד – מעביד לא מסתכמים רק במכתב פיטורים וקבלת הסכם פיצויי פיטורין. על מנת להבטיח שהעובד מקבל את חבילת הפיצויים הטובה ביותר עבורו כדאי להיעזר בעורך דין שמתמחה בנושא, ויפה שעה אחת קודם.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן