חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

פסק הדין של ריקי אשורוב – פיטורים מחמת היריון

בתביעתה של ריקי אשורוב שיוצגה על-ידי משרדנו, טענו שמרשתנו פוטרה מחמת הריונה. המעסיק של הגברת ריקי אשורוב טען מנגד, כי התובעת 'התפוטרה' ולמעשה החליטה לעזוב מתוך יוזמתה האישית.

בין הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבל את התביעה במלואה וקבע כי על-פי הראיות שהוצגו לו, הגברת ריקי אשורוב פוטרה מחמת הריונה. על-כן בית הדין לעבודה פסק סכום העולה על כ-100 אלף ש"ח בגין כלל הזכויות הסוציאליות המגיעות לה על פי חוק.

במסגרת תהליך ההוכחות שהתנהל בפני בית הדין האזורי בבאר שבע, טען המעסיק כי התובעת עזבה מיוזמתה ולא כי פוטרה על-ידו עקב הריונה.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע לאחר שמיעת הראיות בתיק, כי התובעת פוטרה לאחר 6 חודשי העסקה מחמת הריונה ועל-כן הייתה העובדת מוגנת על-פי חוק עבודת נשים. ואילו המעסיק, ככל שביקש לסיים את העסקתה, נדרש היה לקבל היתר לפיטורים מאת הממונה על חוק עבודת נשים (לקריאת המדריך המלא מטעם משרדנו).

בית הדין לאזורי לעבודה בבאר שבע פסק כי המעסיק ישלם לתובעת סכום העומד ע"ס 91 אלף שקלים בתוספת 10 אלפים שקלים עבור הוצאות בית המשפט.

הנתבע ערער לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.

לאחר ניהול הערעור על-ידי משרדנו, גם בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים טיעוניו של הנתבע נדחו על הסף, והומלץ אף לנתבע למשוך את ערעורו.

בית הדין הארצי דחה לבסוף את הערעור ואישרר את פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. פסק דין זה מלמד כמו גם פסק הדין הקודם, על משמעותו החשובה של החוק המגן על עובדת בעת תקופת הריונה.

ריקי אשורוב

 

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן