חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

פסק הדין של מלכה פישמן – הכרה בתקופת ההעסקה כיחסי עובד מעסיק

במסגרתה של פרשה זו, הוגשה תביעה בשם התובעת הגברת מלכה פישמן, להכיר בזכויותיה בתור עובדת בחברת דואר ישראל, ולמעשה להכיר בתקופת העסקתה כקבלנית עצמאית שנתנה את שירותיה לדואר ישראל, כתקופת העסקה לכל דבר ועניין.

קרי, להחיל רטרואקטיבית יחסי עובד-מעסיק בינה לבין דואר ישראל החל מן היום שבו התחילה לתת את שירותיה תחת הסכם ההעסקה הקבלני.

הגברת מלכה פישמן הועסקה במתכונת של קבלן עצמאי מזה 22 שנים, ללא זכויות סוציאליות כלל.

במסגרת ההליך שהתנהל בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, טען דואר ישראל שהעובדת עבדה במסגרת העסקה חלקית של 3 שעות ביום. לכן, על-פי חוק, כך נטען בביתה דין האזורי לעבודה בתל אביב, מותר לדואר ישראל להעסיק אותה כקבלנית עצמאית. עוד נטען במסגרת ההליך המשפטי, כי ההסכם שנחתם בין הצדדים, מעניק להיותה קבלנית עצמאית תוקף משפטי, ועל-כן היא איננה זכאית לזכויות סוציאליות.

טיעוני משרדנו

במסגרת הליך זה, אנו במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' ייצגנו את העובדת, וטענו בפני בית הדין האזורי לעבודה, כי בין הצדדים מתקיימים יחסי עובד ומעסיק מיום תחילת העסקתה, וכן שיש להחיל אותם בדיעבד.

במסגרתו של ההליך המשפטי שהתנהל למעלה מ-5 שנים, פסק בחודש יולי 2022 בפסק דין ארוך ומפורט, בית הדין האזורי לעבודה, שניתן על-ידי כבוד השופטת חנה טרכטינגוט, כי התובעת, הגברת מלכה פישמן שיוצגה על-ידי משרדנו, הינה עובדת הדואר לכל דבר ועניין.

כמו-כן, קבעה השופטת חנה טרכטינגוט כי יש להחיל את יחסי ההעסקה בין הצדדים רטרואקטיבית, וכפועל יוצא מכך, יש לשלם לתובעת את כל זכויותיה הסוציאליות כעובדת הדואר, בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו בין ההסתדרות לבין דואר ישראל.

בהקשר זה, יש להוסיף כי כבוד השופטת טרכטינגוט דחתה את טענותיו של דואר ישראל, תוך מתן ביקורת נוקבת על התנהלותו.

יש לציין, כי לאחר מכן התנהל דיון נוסף ובמסגרתו דנים בסכום הפיצוי שיש לשלם לתובעת מלכה פישמן. נקבע כי דואר ישראל ישלם לתובעת סכום ע"ס 210 אלף ש"ח, בתוספת ריבית והצמדה.

עוד נקבע, כי יש לשלם את הוצאות המשפט, ובכך תמה לה הפרשה לאחר 6 שנים תמימות.

גברת מלכה פישמן סריקה 2

 

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן