חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

תביעות חוב בפירוק חברה

בעת שחברה סוגרת את דלתותיה ומודיעה על פירוקה, הרי שהעובדים והעובדות עלולים לחוש חסרי אונים ולמצוא עצמם ללא כל מענה באשר למשכורתם וזכויותיהם.

חשוב לדעת כי ישנו מענה בחוק, והצוות המשפטי של משרדנו מנוסה בייצוג ומיצוי זכויות העובדים ובתביעות חוב לאחר פירוק החברה.

תביעות חוב בפירוק חברה

בדיקת צו לפתיחת הליכים

במאמר הקודם שפרסמנו בנושא, כתבנו כי צו לפתיחת הליכים מוענק מכוח החוק לחדלות פירעון.

הצו ניתן או על-ידי בית המשפט המחוזי כאשר מדובר בחברה בע"מ או על-ידי בית המשפט השלום כאשר מדובר בחברה המנוהלת על-ידי עוסק מורשה.

החל מן הרגע שבו מוענק הצו, ביהמ"ש למעשה פותח בפני העובדים חלון הזדמנויות שתוקפו הינו חצי שנה. בפרק זמן זה, על העובדים לדרוש מן המוסד לביטוח לאומי את זכויותיהם הסוציאליות לרבות שכרם ופיצויי פיטורין.

על-כן, ראשית כל, נבחן אם עניינה של החברה כבר נפתח ונידון בבית המשפט. במידה וכן, נגיש את תביעת החוב בפירוק החברה מטעם העובדים. במידה ולא, נפעל למען הענקת הצו הנדרש.

האם הצו מוכרח להינתן לעובדים?

נדגיש כי אם אחד הספקים של החברה לשם הדוגמה, סבר שהוא צריך לפרוע את החובות כלפיו מנכסיה של החברה, והגיש בקשה לנקיטת הליכים; הרי שבנסיבות אלו, יכולים העובדים להגיש את תביעות החוב לביטוח לאומי.

במילים אחרות: אין זה משנה מיהו הגורם שהגיש את הבקשה, והחל מן הרגע שהבקשה הוגשה ואושרה, הרי שניתן לפעול בהתאם לתקנות והחוק בעניין זה.

הכירו את המושג 'סדר נשייה'

בעת הגשת תביעות חוב בפירוק חברה, הרי שנגלה כי ישנם ספקים וגורמים רבים נוספים להם החברה חייבת כסף.

בנסיבות אלו, לכל גורם וגורם ישנו מיקום 'בתור', והעובדים נמצאים במיקומם בהתאם לסדר הנשייה.

ישנם נושים שיש להם למעשה עיקול או שעבוד, ולכן הם נקראים נושים מובטחים. דוגמת הבנקים וחברות האשראי שנתנו הלוואה לחברה ורשמו שעמוד כבטוחה לאותה ההלוואה. על-כן, הם יהיו ראשונים מבחינת סדר הנשייה.

במידה ומדובר בספק שאין לו שום שעבוד או בטוחה, הרי שבנסיבות אלו הוא יימצא בסוף סדר הנשייה; זאת כיוון שהמנהל המיוחד שממונה לצורך תביעות החוב, פועל ראשית כל אל מול הנושים המובטחים, לאחר מכן העובדים, ולבסוף נושים שאין להם בטוחה או רישום שעבוד.

התייעצו עם משרדנו

משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות מתמחה בדיני העבודה, וכן במשפט המסחרי.

אנו מאמינים שהשילוב בין שני עולמות משפטיים אלו, פעל לצידנו בכל תיק ותיק ובו ייצגנו עובדים בעת תביעות חוב בפירוק חברה.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני ישיר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן