חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

המדריך לבחירת ההתמחות הנכונה במשפטים

בחירת התמחות בעריכת דין היא החלטה מאתגרת ולא פשוטה ומדוע? כי מדובר על החלטה שיכולה להשפיע משמעותית על כל המסלול המקצועי והתעסוקתי של עורך הדין. אז איך מחליטים לאיזה התמחות לגשת? האם כדאי לעבוד במגזר הציבורי או הפרטי? המשיכו בקריאה ותוכלו לגלות בעצמכם…

לבחור את אותה ההתמחות שהחברים ללימודים בחרו

מדובר על טעות ומומלץ להימנע ממנה ומדוע? כי מאוד יכול להיות שההתמחות שהחברים שלכם בחרו, היא לא בהכרח ההתמחות שתתאים לכם. אתם צריכים לזכור שאתם אנשים שונים עם אופי שונה ועל כן, יכול להיות שתבחרו התמחות שאתם לא תאהבו להתעסק בה וחבל. אל תשכחו שאתם לא יכולים להחליף התמחות בקלות. אתם רוצים להיות בטוחים שבחרתם התמחות ובה אתם הולכים להתעסק לאורך שנים רבות.

לבחור תחום משפטי שמעניין אתכם

במהלך לימודי התואר, סביר להניח שנחשפתם לכל מיני נושאים הקשורים בלימודי משפטים. על כן, עליכם דווקא לבחור בנושא שהכי עניין אתכם. כך כאשר בחרתם נושא כזה, אתם גם תצליחו לפתח קריירה ובכלל תהנו לעבוד בו. יש מגוון התמחויות כמו: גירושין, דיני עבודה, פלילים, קניין רוחני, נדל"ן ועוד.

אם קרצה לכם התמחות כמו גירושין שעוסקת בניסוח הסכמי גירושין, מזונות, משמורת, הסכם ממומן ועוד, אז השקיעו באותה התמחות וביום מן היום תוכלו לעבוד כעורכי דין לענייני גירושין. מדובר על תחום מבוקש, שכן יש המון זוגות שמתגרשים מדי שנה ועל כן יש המון עורכי דין המתעסקים בתחום בכל רחבי הארץ.

התמחות נוספת שכדאי גם להתייחס אליה היא זו הקשורה לדיני עבודה. אם עבודתו של עו"ד דיני עבודה מעניינת אתכם ואת רוצים להכיר מקרוב ולעומק את יחסי העבודה בין העובד למעביד, להכיר את זכויות העובדים, לטפל במקרים של הטרדה מינית במקום העבודה ואפליה במקום העבודה וכמו כן במקרים בהם נדרש גם ייצוג של מעסיקים, אז תוכלו בהחלט גם לבחור בהתמחות זו.

לכל התמחות שתבחרו יש את תחומי העניין הבולטים והמאפיינים אותה. מומלץ לקרוא עליהם ולבדוק למה אתם הכי מתחברים.

אופי העבודה שמתאים לכם

התחומים המשפטיים משתנים ויש כאלה שדורשים המון עבודת ליטיגציה ומנגד, יש כאלה בהם לא נדרש לראות בית משפט. כמו כן, יש תחומים שדורשים המון עבודה מול הרשויות השונות ויש כאלה שדורשים יכולות ניהול ומשא ומתן ברמה גבוהה. אתם מכירים את עצמכם הכי טוב ועל כן, כאשר אתם בוחרים התמחות, בדקו שאכן אתם גם מוכנים לאופי העבודה הכרוך בו.

אל תתפזרו

אם קראתם את כל הדברים שהוזכרו לעיל, אתם בוודאי נמצאים בשלב בו גיבשתם החלטה מושכלת לגבי ההתמחות. כעת הגיע הזמן להגיש מועמדות למשרות רלוונטיות ולצאת לדרך. נסו להגיש מועמדות גם למשרות במגזר הציבורי וגם למשרות במגזר הפרטי.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן