חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

השמיצו אתכם במקום העבודה? הוצאת דיבה בעבודה אסורה

במקום העבודה, אנו יכולים להיחשף לכל מיני מצבים לא נעימים. לדוגמה, יכול להיות שבמהלך ישיבה של עובדים, אחד העובדים או אפילו אחד המנהלים יגיד דברים שיכולים לפגוע בעובד או בקבוצת עובדים. מעבר לכך, יכול להיות גם מצב בו קבוצת עובדים תלעג לעובד או למספר עובדים. הדבר נקרא "הוצאת דיבה" או "לשון הרע". אלו מצבים, שאם מתקיימים כל התנאים הנדרשים על פי החוק, ניתן להגיש כנגדם תביעה.

מה קובע חוק איסור לשון הרע?

החוק קובע שאם מעביד או עובד התבטאו בצורה פוגענית ומעליבה, אם בעל פה ואם בכתב או בכלל באמצעים אלקטרוניים, אז אותו עובד יכול להגיש תביעת לשון הרע וכל זאת על פי דברי החוק.

על מנת להגיש את התביעה, צריכים להתקיים תנאים קבועים בחוק כמו:

  • השמצה בכתב או בעל פה וזאת במסגרת העבודה
  • השמצה שהינה פוגענית ומבזה ואין לה שום בסיס
  • השמצה שנאמרה בנוכחות אדם נוסף מלבד אותו אדם שנכח
  • יש תיעוד של ההשמצות והלעג

פיצויים בהתאם לחוק איסור לשון הרע

במסגרת החוק, ניתן לזכות בכספי פיצויים ללא הוכחת נזק. הסכומים עומדים על 70,000 שקלים.  אם יש הוכחה לגבי הפרסומים שהם אכן נעשו על מנת לפגוע באדם, אז התביעה יכולה להיות על סכום גדול יותר ועד לסך של 140,000 שקלים. מדי שנה מוגשות המון תביעות לבתי המשפט. חלק מהן נסגרות במסגרת גישורים והסכמות ואחרות נותרות פתוחות ולוקח לא מעט זמן עד שהן נסגרות.

ייצוג על ידי עורך דין לשון הרע

אין ספק שהוצאת דיבה במקום העבודה, יכולה להסב נזק רב לנפגע. על כן, במידה ונפגעתם, מומלץ לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין מתאים. הוא מתמחה בנושאים כמו: חוק איסור לשון הרע, לשון הרע ברשת האינטרנט, לשון הרע בפייסבוק, לשון הרע בוואטסאפ, לשון הרע במקום העבודה. לפני הכל, יש לבדוק שיש לו דירוג גבוה וכמו כן שיש עליו המלצות. ניתן לקרוא המלצות ברשת האינטרנט. כמו כן, מומלץ גם שיהיה לו ניסיון בייצוג של מקרים דומים. רצוי גם להגיע לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות ולבדוק מה בדיוק ניתן לעשות.

אגב, במקרה שחוויתם לא רק הוצאת דיבה, אלא גם מצבים כמו אפליה בעבודה או הטרדה מינית במקום העבודה, אז מומלץ לפנות לעו"ד דיני עבודה. גם כאן, מומלץ לקרוא חוות דעת ולבדוק שאכן יש ניסיון בכל הקשור לייצוג במצבים שהוזכרו לעיל.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן