חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

הפרת חוזה עבודה

הפרת חוזה עבודה מתרחשת כאשר עובד או מעסיק אינם מקיימים את תנאי החוזה אשר נחתם ביניהם. ההפרות הנפוצות ביותר הן כאשר עובד פוטר ללא הודעה מוקדמת, נדרש לעבוד מחוץ לתחום תיאור התפקיד שלו, או לא מקבל שכר עבור עבודתו.

הפרות יכולות להיות מכוונות או לא מכוונות. חשוב לעובדים ולמעסיקים להבין מהי הפרה ואילו פעולות יש לנקוט במקרה של הפרה. במאמר זה נדבר על המושג של הפרת חוזה עבודה ונעמוד על טיבו.

מה הוא חוזה עבודה?

חוזה עבודה הוא הסכם עבודה לתקופה קצובה בין המעסיק לעובד. הסכם זה מבטא את מכלול ההסכמות וההבנות בין המעסיק לעובד. בהקשר זה חשוב לתת את הדעת על מספר דברים:

  1. לפי החוק, המעסיק והעובד אינם חייבים לחתום על הסכם עבודה ביניהם אבל כן חלה חובה על כל מעסיק למסור לעובדו את תנאי העבודה.
  2. חוזה עבודה אישי, יכול להוסיף על זכויותיו הקיימות של העובד במקום העבודה, אך לא יכול לגרוע מהן.
  3. אם ישנם סעיפים בחוזה העבודה אשר הינם מנוגדים לחוק, הם אינם מחייבים את העובד.
  4. התנאים שהוסכמו עליהם בחוזה ניתנים לשינוי רק בהסכמת המעסיק והעובד גם יחד.
הפרת חוזה עבודה

הפרת חוזה עבודה – מתי היא מתקיימת

כאמור, הפרת חוזה עבודה היא מונח משפטי המתייחס למצב בו מעסיק או עובד אינם ממלאים את חובותיהם על פי מה שנחתם בהסכם. העובד יכול לתבוע פיצויים בגין ההפרה ולסיים את החוזה. הנזק עשוי לכלול שכר שלא שולם, פיצויים בגין פגיעה או כל סכום אחר המגיע לעובד. ההפרות הנפוצות ביותר הן:

  • אי תשלום שכר
  • אי מתן סביבת עבודה בטוחה
  • אי מתן תקופות מנוחה מספקות
  • אי מסירת הודעה מספקת על סיום
  • אי מסירת מידע מדויק לגבי תנאי ההעסקה

מתי מומלץ להיעזר בעורך דין בהקשר של חוזה עבודה

מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד דיני עבודה, בכל מקרה שבו חלה הפרת חוזה עבודה, לרבות במקרים של אי הסכמות לגבי פיצויי פיטורין. זכויותיו של כל עובד שכיר בישראל מאוגדות בחוק ועובדה זו נכונה גם בנוגע לחובותיו של השכיר. עם זאת, במקרים רבים חוסר הבנה של הזכויות או חוסר ידיעה, עלול להוביל לפגיעה אישית או כספית. במקרים כאלו, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לדיני עבודה על מנת למצות את הזכויות המגיעות לכם באופן מיטבי. בהחלט ייתכן מצב שבו כאשר עובד לא מכיר את כל רזי החוק הוא עתיד להפסיד את מה שמגיע לו בזכות. לעיתים יכול להיות מדובר באובדן של כספים רבים ולכן פשוט חבל שלא להיעזר בשירותיו של מומחה בעת הפרת חוזה עבודה.

כיצד לבחור עורך דין לדיני עבודה

ישנם עורכי דין רבים העוסקים בתחום של דיני עבודה ולכן הבחירה עשויה להיות לא פשוטה. כאשר בוחרים עורך דין, ראשית כדאי לשים לב להתמחויותיו. אם עורך הדין עוסק גם בתחומים אחרים שדיני עבודה הוא אחד מהם, הדבר עשוי להוות אינדיקציה לחוסר מקצועיות מכיוון שסביר להניח שזה לא תחום ההתמחות המרכזי שלו.

בנוסף, מומלץ לתת עדיפות לעורך דין שמגיע עם המלצות רבות וחמות ממכרים, בני משפחה או מרחבי הרשת. חשוב גם לוודא שעורך הדין מחזיק בניסיון רב בייצוג של עובדים ומעסיקים כאחד. עורך דין שחסר לו ניסיון כזה, יתקשה להעניק ייצוג הולם בהקשר זה.

משרד עורכי הדין הלפגוט-אדרי מתמחה בתחום של דיני עבודה. למשרדנו ניסיון של כבר למעלה מחמש עשרה שנה בייצוג של עובדים ומעסיקים. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן