חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

ייעוץ בדיני עבודה

על מנת לעסוק בתחום של ייעוץ בדיני עבודה יש ללמוד את תחום דיני העבודה על בוריו. תחום דיני העבודה עוסק בחוקים המסדירים את היחסים בין עובדים ומעסיקים, כמו גם בהיבטים משפטיים בקרב איגודים מקצועיים, משא ומתן קיבוצי, שביתות והפסקות עבודה אחרות. אנשים שונים נדרשים לתחום הייעוץ בדיני עבודה מסיבות שונות.

פיטורי עובדת בהריון, הטרדה מינית במקום העבודה, התעמרות בעבודה, כל אלו עשויים להוות רקע לפניה אל משרד עו"ד דיני עבודה. במאמר זה נסקור את תחום הייעוץ בדיני עבודה ונעמוד על הסוגיות שעורך דין העוסק בתחום צריך להתמודד עמן.

ייעוץ בדיני עבודה

ייעוץ בדיני עבודה – הסוגיות המרכזיות

ייעוץ בדיני עבודה הינו תחום משפט מורכב העוסק בזכויות וחובות של עובדים ומעסיקים. דיני עבודה מסדירים את היחסים בין העובדים והמעסיקים בישראל, את תנאי העבודה ואת תנאי השכר. גם לעובדים וגם למעסיקים כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה במקרה של סכסוך בין עובד למעביד או במקרה שבו אחד מהצדדים רוצה לברר את זכויותיו בהקשר זה.

להלן פירוט של הסוגיות המרכזיות להן נדרש עורך דין העוסק בדיני עבודה:

  • מימוש זכויותיו של העובד על פי חוקי דיני העבודה.
  • ייעוץ וליווי משפט בהקשר של תביעות של פיצויי פיטורין, הלנות שכר, דמי חופשה ועוד כיוצא באלו.
  • מתן ייעוץ בכל הנוגע להסכמי עבודה אישיים.
  • ייצוג משפטי בערכאות השונות בבתי הדין לעבודה.

כיצד מסייע עורך דין לדיני עבודה למעסיקים

כל מעסיק, קטן כגדול, יכול להיעזר בשירותיו של עורך דין ולהפיק תועלת מקבלת ייעוץ בדיני עבודה. המעסיק חייב מעת לעת לבדוק את הפרמטרים שלפיהם הוא משלם לעובדיו. כמו כן, עליו לבדוק את תנאי העבודה שהוא מספק לעובדים. בהקשר זה ניתן למנות על עיסוקיו של עורך הדין לדיני עבודה את התחומים של בדיקת הסכמי עבודה, פרשנות להוראות שעה, השתתפות בשימועים לעובדים ועוד.

כיצד מסייע עורך דין לדיני עבודה לעובדים

כמו המעסיקים, גם העובדים עשויים להפיק תועלת רבה מקבלת ייעוץ בדיני עבודה. חוקי העבודה משאירים מקום רב לפרשנות.

למרבה הצער, לעיתים קרובות הפרשנות שנותן המעסיק לחוק עשויה להיות שונה מכוונת המחוקק. בהקשר זה, תרומתו של עורך דין לדיני עבודה מתבטאת במצבים כגון הפרעה לעובד בזמן הפסקה, חיוב עובד להישאר שעות נוספות בניגוד לרצונו, אי אספקת הסעות לעובדים בשבתות, חגים ומועדים שבהם אין תחבורה ציבורית, מתן קנסות לעובדים שלא כחוק ועוד.

מתי כדאי לבקש את שירותיו של עורך דין

חוקי העבודה משאירים כאמור טווח רחב לפרשנות לשני הצדדים המעורבים בהסכם העבודה – הן העובדים והן המעסיקים. האפשרות לפרשנות היא תוצר של העובדה כי במהלך השנים חלים שינויים טכנולוגיים, חברתיים ואחרים אשר מחייבים הסתגלות מהירה של שני הצדדים. בנוסף, לא ניתן לחזות את כל התרחישים האפשריים במקום העבודה ולכן החוק לא מכסה בדיוק את כולם.

כל עוד לא ניתן פסק דין, הרי שבעיה מסוימת עשויה להפוך לנושא לפרשנות. בכל מקרה של ספק או אי בהירות, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לדיני עבודה כדי ללבן את הדברים ולהעמיד אותם על דיוקם.

כיצד מומלץ לבחור את העורך דין המתאים

ראשית, כדאי לפנות לעורך דין שתחום המומחיות שלו הוא דיני עבודה והוא אינו עוסק בתחומים נוספים. אצל עורכי דין בעלי עיסוקים רבים, ייתכן שדיני העבודה הוא עיסוק צדדי ולכן ייתכן שהשירות שיסופק יהיה פחות מקצועי. בנוסף, כדאי לבקש לראות תקדימים של מקרים מוצלחים בהם טיפל עורך הדין.

כדאי גם לבדוק המלצות על עורך הדין מקרובי משפחה ומכרים או מרחבי הרשת. משרד עורכי הדין הלפגוט-אדרי הינו משרד ותיק ובעל ניסיון רב, המתמחה בתחום של דיני עבודה. נשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם שירות מעולה.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן