חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

כיצד באה לידי ביטוי אפליה בעקבות הריון ואיך מתמודדים איתה?

אפליית נשים במקום העבודה היא נושא שעלה רבות לכותרות, במיוחד בשנים האחרונות. היקף התופעה גדול מכפי שאנו מודעים לו, אולם בכדי להקטין אותה חוקק חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. אף על פי שדרך רבה לפנינו, חשוב במיוחד להגדיל את המודעות לנושא, בקרב נשים וגברים, עובדים ומעסיקים כאחד וליצור תרבות ארגונית מעצימה ושוויונית ולמנוע אפליה בעקבות הריון או כל סוג אחר של יחס שאינו שוויוני.

אפליה בעקבות הריון

אפליה בעקבות הריון – איך וכיצד, והאם זה עדיין קיים?

לא מעט גברים ונשים מתפלאים לשמוע שעדיין קיימת אפליה במקום העבודה שמכוונת לנשים. אולם, הנתונים מהשטח מצביעים על חוסר מודעות משווע, ובמקרים רבים, אי נקיטת צעדים למניעת אפליה. נשים רבות חוששות מאפליה בעקבות הריון, מה שגורם להן לדחוק בעצמן ולו רק בשביל להימנע מפגיעה במעמדן, בתפקידן או ביחס של המעסיק כלפיהן.

כיצד אפליה מסוג זה באה לידי ביטוי?

אפליה בעקבות הריון יכולה להתבטא במגוון דרכים. להלן מספר דוגמאות לכך:

  • אי קידום העובדת בגלל שהיא עתידה להחסיר ימי עבודה ולצאת לחופשת לידה.
  • פיטורים בהריון.
  • שינוי תפקיד של עובדת הרה בגלל הסיכונים אליהם היא נחשפת ופגיעה במשכורתה או בהיקף המשרה שלה.
  • התנכלות מצד המעסיק או החמרת תנאי העבודה.
  • ועוד…

אילו זכויות מגיעות לך?

זכויות אישה בהריון שנקבעו בחוק נועדו להגן על מעמדה ומשרתה של האישה וכן על בריאותה. הם נקבעו על מנת שכל אישה תוכל לשמור על מקום עבודתה גם אם היא הרה וזקוקה לטיפולים, בדיקות והחסרת ימי עבודה.

  • העובדת לא מחויבת ליידע את המעסיק על הריונה לפני החודש החמישי להריון, אלא אם תנאי העבודה שלה ודרישות העבודה עלולים לסכן אותה.
  • אם העובדת נדרשת לעבוד שעות נוספות, משמרות לילה או בסביבה שעלולה לסכן אותה, כמו בסביבת חומרים מסוכנים לדוגמה, עליה ליידע את המעסיק תוך 10 ימים מיום היוודע לה על ההיריון, על מנת שהמעסיק יוכל להתאים לה סביבת עבודה בטוחה, ומבלי לפגוע בשכרה.
  • המעסיק מחויב לספק לעובדת הרה סביבה בטוחה לעבוד בה. במידת הצורך עליו לספק לה משרה חלופית שלא תפגע בשכרה.
  • לעובדת ההרה יישמר היקף המשרה, ובשום אופן המעסיק אינו רשאי לנקוט בהליכי פיטורים. המעסיק מחויב לשמור על משרתה של העובדת עד למועד שבו תשוב מחופשת הלידה.
  • עובדת בהריון זכאית לצאת לבדיקות, טיפולים וביקורים רפואיים ללא פגיעה בשכרה ומבלי לגרוע מימי המחלה שמגיעים לה.

כיצד לפעול אם נפגעו זכויותייך?

אם נפגעו זכויותייך או שאת חוששת שיחס המעסיק השתנה בעקבות העובדה שאת הרה, דעי שאת לא לבד. באפשרותך לפנות לעו"ד דיני עבודה, שמתמחה במקרים של אפליית נשים בעבודה, ובפרט של אפליה בעקבות הריון.

פנייה לעו"ד עם מוניטין ורזומה בתחום זה תבטיח טיפול מהיר, יעיל ודיסקרטי ומימוש כל הזכויות שמגיעות לך על פי חוק.

זו זכותך המלאה להרות, זו זכותך לעבוד, וזו זכותך לשלב בין כל העולמות באופן מלא ומבלי לחשוש מפגיעה מכל סוג שהוא.

הטיפול באפליה של נשים הרות במקום העבודה אינו מורכב, אך מחייב רגישות רבה. מחובתי לדאוג שתממשי את מלוא הזכויות שמגיעות לך ושיישמרו כבודך ומעמדת במקום העבודה. אל תוותרי על ייעוץ וליווי אישי, כך שתוכלי ליהנות מהתקופה המרגשת בחייך.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן