חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

בוס, איפה האוטו שלי? זכויות וחובות ברכב חברה

אם בשנים עברו זו הייתה פריבילגיה משמעותית בחברות הייטק, כיום רכב חברה הוא עדיין תנאי העסקה נחשק, אך נפוץ יותר. בחברות רבות (לא רק בתחומי ההייטק) העובדים מקבלים רכבי חברה, מה שמעלה את השאלה: מה הזכויות והחובות של רכב חברה? הנה התשובות לפניכם.

עובדים שכירים רבים חושקים בתנאי ההעסקה של רכב החברה, בעוד שלא תמיד הם מבררים את הזכויות והחובות שלהם ברכבים אלו. האם אתם צריכים לשלם השתתפות עצמית במקרה של חלילה תאונה? האם אתם מוגבלים בקילומטראז' שתוכלו לגמוע במהלך השנה? האם בני הזוג יכולים לנהוג ברכב החברה ויהיו מכוסים בביטוח הרכב? אלו שאלות שחשוב לשאול את עצמכם לפני קבלת רכב חברה, וריכזנו עבורכם את התשובות בשורות הבאות.

זכויות וחובות של רכב חברה

דבר ראשון שחשוב לזכור, בד"כ לא קיים איזשהו הסכם קיבוצי של קבלת רכבי חברה. במילים אחרות, תנאי ההעסקה הזה תלוי בהסכמים המתקבלים בין הצדדים של המעביד והשכיר. התנאים של קבלת הרכב מנוסחים בין הצדדים, בעוד שאתם, בתור השכירים, רשאים להתמקח על התנאים האלו. על אילו תנאים יהיה שווה לשאת ולתת, או אפילו לדרוש? הנה דוגמה: 

אם תשאלו עורך דין תאונות דרכים מנוסה, הוא יגיד לכם למשל, שיהיה שווה להתמקח על הסעיף של היתר נהיגה ברכב ע"י בני הזוג. במילים אחרות, יהיה כדאי לוודא שבני הזוג שלכם רשאים לנהוג ברכב החברה, ושהם מבוטחים במקרה של חלילה תאונה.

האם הקילומטראז' מוגבל ברכב חברה?

אם אתם מקבלים רכב חברה, התייעצתם עם עורך דין תאונות דרכים וסגרתם על תנאי נהיגה ע"י בני זוג, כעת תדונו עם המעביד בנושא הקילומטראז'. בעוד שחלק מהחברות מגבילות את העובדים בקילומטראז' שניתן לנסוע, חברות אחרות מאפשרות משא ומתן על הסעיף הזה.

אם החברה אינה מוכנה להסיר את מגבלת הקילומטראז', תשקלו אם הסעיף הזה באמת מהותי עבורכם. בממוצע, רוב הנהגים נוהגים בין 20,000 ק"מ ל-25,000 ק"מ בשנה. ברוב מכוניות החברה לא אמורה להיות בעיה עם קילומטראז' כזה, רוב החברות לא אמורות להגביל אתכם לפחות מכך בד"כ.

זכויות רכב חברה שמומלץ להכיר

אם אתם מקבלים רכב חברה, זה אומר שאתם מקבלים רכב במסגרת שנקראת ליסינג תפעולי. ככה זה עובד ברוב המקרים, למעט חברות מאוד קטנות שעובדות בצורה של ליסינג פרטי. בפועל, ליסינג תפעולי בד"כ כולל את כלל הטיפולים של הרכב, שינוע הרכב למוסך, שינוע הרכב לבדיקת טסט שנתית ועוד. כל עורך דין תאונות דרכים שתתייעצו עמו, יגיד לכם לבדוק את הסעיפים האלו. בשורה התחתונה, לתחזק בצורה נכונה את הרכב זו הזכות וגם החובה שלכם. ככל שהרכב יהיה מתוחזק נכון, כך תקטינו את הסיכונים השונים כמו תאונות דרכים חלילה, קלקולי, היתקעות בשולי הדרך ועוד.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן