חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמתפטרים מהעבודה?

החלטתם שזה הזמן לעזוב את מקום העבודה? תהא הסיבה אשר תהא, חשוב לדעת, שבמרבית המקרים זהו צעד שאין אפשרות לשוב ממנו, ולכן לפני שעושים אותו, כדאי להיערך מראש, ובשום פנים ואופן לא לפעול מתוך דחף רגעי.

מה הסיבה להתפטרותכם?

בעת עזיבתכם את מקום העבודה, סביר להניח, שתידרשו להסביר את הסיבה לעזיבתכם, ולכן כדאי שתהיו מוכנים לתת לכך תשובה. סביר להניח, שההסבר לעזיבתכם יפרוס בפניכם את התמונה הרחבה, כך שתוכלו לבחון מה בדיוק מפריע לכם, גם בכדי להימנע מכך במקום העבודה הבא. ככל הנראה, זה יאפשר לכם להבין האם הסיבה להתפטרותכם אכן מוצדקת, וגם כיצד עליכם לפעול בהמשך.

בניסיונכם לענות על השאלה הזו כדאי שתהיו כנים עם עצמכם.

האם יש לכם תוכניות לעתיד?

גם אם נראה לכם שאתם חייבים לעזוב את מקום עבודתכם בהקדם, אל תעשו זאת לפני שאתם יודעים מה אתם עושים לאחר מכן. הכינו תוכנית לחודשים הקרובים, שכוללת את הנושא הפיננסי והמקצועי.

תוכלו לגשת לראיונות עבודה כדי שתהיה לכם משרה לכשתעזבו את מקום עבודתכם, אך בכל מקרה, היערכו מבחינה כלכלית, וקחו בחשבון שייקח לכם זמן מה עד שתמצאו עבודה חדשה, לפחות את זו שאתם שואפים למצוא, הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינת השכר שאתם מצפים לקבל.

זה גם המקום לבחון, האם במקום עבודה אחר ינוטרלו הגורמים שמפריעים לכם במקום העבודה הנוכחי. אף על פי שלא ניתן לדעת מראש את כל הנתונים, הכנה מוקדמת יכולה לתת לכם מספיק מידע כדי לקבל החלטה שנכונה לכם.

עובד מתפטר מהעבודה

בחנו את מצבכם הכספי

זה אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות לפני שעוזבים את מקום העבודה, שאמור לספק לכם ביטחון כלכלי. חשוב לזכור, שאף אחד לא מבטיח שתמצאו מייד עבודה חדשה, וכמובן שלא ניתן לדעת האם יהיה לכם טוב במקום עבודה אחר. לא מעט אנשים מנסים מספר מקומות עבודה עד שהם מוצאים את המקום שבו הם רוצים לפתח קריירה לאורך זמן. מהסיבות הללו כדאי להיערך מבחינה כלכלית, ולקחת בחשבון שיכולה להיות אפשרות שבה לא תשתכרו זמן מה, לפחות לא כפי שהתרגלתם להשתכר עד כה.

האם מגיע לכם לקבל פיצויים לאחר התפטרותכם?

במקרים מסוימים, אתם עשויים לגלות, שגם אם אתם מתפטרים, מגיע לכם לקבל את כספי הפיצויים. מקרים אלו כוללים התפטרות לצורך טיפול בקרוב משפחה, ילד מאומץ או ילד שהתקבל למשפחה במסגרת אומנה, מעבר דירה, התגייסות לשב"ס ועוד.

אל תוותרו על זכויותיכם, אם אתם עוזבים את מקום העבודה, בדקו מה הזכויות שמגיעות לכם והתייעצו עם עו"ד דיני עבודה.

הודעה מוקדמת

לצד הזכויות שמגיעות לכם, מוטלות עליכם גם חובות. אם ברצונכם לעזוב את מקום העבודה, עליכם למסור הודעה מוקדמת להתפטרות, שתיתן למעסיק שלכם זמן סביר להתכונן לקראת עזיבתכם. חשוב לדעת, שאי עמידה בחובותיכם עלולה לפגוע בזכויות שמגיעות לכם, ואף לגרור תביעת פיצויים מצד המעסיק.

חישוב ימי הודעה מוקדמת נעשה על סמך תקופת ההעסקה של העובד ועשויה להשתנות במקרים בהם מצוין משהו אחר בחוזה העבודה שנחתם בין העובד והמעסיק. ברוב המקרים, הודעה מראש צריכה להינתן עד חודש ימים מראש.

לסיכום

הכנה מוקדמת לקראת התפטרות ממקום העבודה הנה חיונית הן על מנת לאפשר לכם להיות מוכנים ליום שלאחר עזיבתכם את מקום העבודה, והן על מנת להבטיח שתקבלו את מלוא הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק.

כדי לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה שתועיל עמכם תוכלו להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן