חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

כמה מקבלים פיצויי פיטורין?

פיצויי פיטורין הם פיצויים שיקבל העובד לאחר שעבד לפחות שנה אחת במקום העבודה. בעקבות כך, אנשים רבים תוהים כמה מקבלים פיצויי פיטורין לפי החוק?

בהתאם לחוק, בדרך כלל גובה פיצויי הפיטורין הוא שכר של חודש אחד לכל שנה של עבודה בה הועסק העובד במקום העבודה ממנו פוטר. אם היו שינויים בגובה השכר של העובד לאורך השנה, אז אומדן הפיצויים יחושב מחדש בהתאם לשינויים שבוצעו במהלך השנה.

מה זה אומר ואלו טפסים נדרשים לקבלתם?

פיצויי פיטורין, הם פיצויים הניתנים לעובד אשר פוטר ממקום עבודתו, ובתנאי שעבד במקום העבודה לפחות שנה אחת. לעיתים, בנסיבות מסוימות, גם מי שהתפטר מהעבודה יוכל לקבל פיצויי פיטורין. פיצויים אלו מוסדרים בחוק כדי לתת פיצוי הולם לעובד לאחר פיטוריו.

במסגרת הטפסים הנדרשים, המעסיק צריך למלא את טופס 161 שהוא למעשה הודעת המעסיק על פרישה מהעבודה של העובד, וכן טופס 161א שזה הודעת העובד עקב פרישה מעבודה.

כמה מקבלים פיצויי פיטורין

הדין לפיצויי פיטורין במקרה והתחלפו המעסיקים במקום העבודה

פיצויי פיטורין מוסדרים ב"חוק פיצויי פיטורין, תשכ"ג-1963", ונאמר בו בסעיף 1ב' אודות החלפת ההנהלה במקום העבודה: "עובד שעבר ממקום עבודה למקום עבודה אצל אותו מעסיק והתחלפו המעסיקים במקום העבודה הנוכחי, זכאי לקבל פיצויי פיטורים מהמעסיק הקודם" …….."קיבל המעסיק החדש כאמור על עצמו, על פי התחייבות בכתב כלפי העובד, את האחריות לפיצויי הפיטורים שהיה העובד זכאי לקבלם מהמעסיק הקודם".

כלומר ניתן להבין שהדין אודות הפיצויים עובר למעסיק החדש, והוא מחויב לשלם לעובד שפוטר, את הפיצויים שהוא זכאי להם.

הכתובת שלכם לטפל בפיצויי פיטורין

אם אתם זכאים לפיצויי פיטורין או שהמעסיק לא פועל בצורה הוגנת כלפיכם בסוגיית פיצויי פיטורין, עם תום ההעסקה במקום העבודה, אז תוכלו לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני עבודה.

עו"ד דיני עבודה זה יוכל לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים עבורכם לפי החוק, עם ליווי מיומן ומקצועי, לאורך כל התהליך. תוכלו גם להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה, בסוגיות הקשורות לפיצויים לאחר הפיטורים מהעבודה, ותקבלו מענה מקצועי ומסודר מידי איש מקצוע.

במידה ושללו מכם את הזכאות לפיצויים, כדאי שתקראו את המאמר המדבר על שלילת הזכאות לפיצויי פיטורים.

היכן תוכלו למצוא עורך דין דיני עבודה מומלץ?

ניתן למצוא עורכי דין דיני עבודה מגוונים ברחבי הארץ, לטיפול בסוגיות מגוונות הקשורות לפיטורים, פיצויים וכל נושא הקשור בתחום של דיני עבודה. תוכלו למצוא עורכי דין מומלצים באמצעות המלצות מפה לאוזן של מכרים, שכנים וקרובי משפחה, כדי למצוא את עורך הדין המתאים ביותר.

תוכלו למצוא גם באמצעות חיפוש באינטרנט, מגוון אפשרויות לעורכי דין מומלצים ומבוקשים, המתמחים בדיני עבודה. כל מה שנותר לכם הוא לבחור את עורך הדין שיסייע לכם, ולקבל טיפול מסור ומקצועי, על ידי מיטב עורכי הדין המובילים בתחום דיני עבודה.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן