חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

קרוב משפחה שלכם נפטר? הכירו את זכויותיכם במקום העבודה

לעיתים רחוקות אנו נצטרך להיעדר ממקום העבודה שלנו מסיבות שהם לא כל כך נעימות, מאחר והמצב ברוב המקרים מאוד רגיש כל פניה אל המעביד יכולה להסתיים בויכוח אשר יגרור אחריו תחושות לא נעימות שילוו אתכם.

סביר להניח שהמעביד יהיה קשוב אליכם, אך למקרה בו המעביד יגיב בצורה אחרת –  החלטנו לרכז עבורכם את כל הזכויות שלכם במקום העבודה במקרה של מות קרוב משפחה.

מי זכאי לימי אבל – קרוב משפחה מדרגה ראשונה

כאשר אנחנו מדברים על מות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, אתם זכאים לשבת שבעה שלמה ואת מלוא ימי האבל שלכם בהתאם לדת שלכם.

במהלך ימי האבל יצטרך המעסיק לשלם עבורכם את המשכורת במלואה עבור כל זמן ימי האבל עד שבעה ימים. זכאות זו מותנית כאשר אתם עובדים אצל המעסיק שלכם שלושה חודשי עבודה לפחות, אך יחד עם זאת ישנם מקרים מסוימים בהם לוותק אין משקל בזכאות.

עובדים אשר מועסקים לא על בסיס יום-יומי אלא על בסיס מספר ימים בשבוע יהיו זכאים לשכר אך ורק עבור הימים בהם היו צריכים לעבוד.

למי הזכאות אינה מותנית בוותק?

למעשה, כמו שאמרנו כבר לפני. זכאות לימי אבל מותנה בשלושה חודשי עבודה עם המעסיק. אך יחד עם זאת ישנם עובדים אשר זכאותם לא מותני בוותק – עובדים בחברות כוח אדם, עובדי ניקיון ותחזוקה.

האם ימי אבל לוקחים מהחופשה השנתית?

בהתאם לסעיף 5 לחוק חופשה שנתית ימי האבל לא ינוכו לכם בשום צורה מהחופשה השנתית. גם אם מות בן המשפחה נפל עליכם במהלך החופשה, ימי החופשה שחתמתם יתאפסו ויומרו לימי אבל.

גם את זה אתם תיפגשו בקרוב: בקשה לצו קיום צוואה

מות קרוב משפחה הוא אחד הדברים הלא נעימים שיכולים לקרות, במהלך ימי האבל או מעט לאחריהם אתם תיחשפו לצוואה של הנפטר בעניין עזבונו. החלטנו לרכז עבורכם מידע אשר יעזור לכם לעבור את הפרוצדורה בקלות בתקופה כה רגישה.

על מנת לקיים את הצוואה תצטרכו להגיש בקשה לצו קיום צוואה, הוא למעשה צו בעל תוקף אשר נותן את האפשרות להסדיר את העיזבון של הנפטר עפ"י חוק ובהתאם לצוואתו החוקית.

למעשה, כל אדם אשר נמצא בין היורשים בצוואה יכול לקבל צו קיום צוואה. הגשת הבקשה לצו זה נעשית באופן מקוון לרשם לענייני ירושה.

במהלך הבקשה תצטרכו: למלא את פרטי הנפטר, את פרטיכם, לסרוק את צוואת המוריש, תעודת פטירה, רישיון רכב ונסח טאבו בהנחה והיו רשומים בבעלות הנפטר.

בגוף הטופס תצטרכו למלא שיידעתם את שאר היורשים בהגשת הבקשה, את המסמך הסופי תצטרכו להדפיס, להחתים אל מול עורך דין אשר יזהה את זהותכם, לסרוק שוב את הטופס ולשלוח אותו.

בהנחה ולא תהיה התנגדות לבקשה, אתם תקבלו צו קיום צוואה. משך הזמן מרגע הבקשה יכול להתארך בין חודש לחצי שנה, תלוי בעומס העבודה במשרדי הרשם לענייני ירושה, אם תצטרכו להשלים מסמכים נוספים או לחילופין אם יהיו התנגדויות.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן