חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

עורך דין דיני עבודה מעסיקים

ברוכים הבאים למשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' המלווה עסקים קטנים וגדולים, ומספק מעטפת משפטית מלאה על-ידי צוות מיומן ואחראי.

מטרת משרדנו היא להבטיח הגנה משפטית מקיפה והרמטית.

עורך דין דיני עבודה מעסיקים

חשיפה משפטית

בייצוג מעסיקים, ההיבט הראשון והחשוב ביותר אותו יבחן עו"ד מטעם משרדנו, יהא היבט החשיפה – היכן המעסיקים או החברה חשופים להליכים משפטיים מטעם העובדים או מטעם המדינה?

ברוב המכריע של המקרים, כאשר חברה עסקית מבקשת לבחון את שירותי משרדנו לרבות ייעוץ וליווי משפטי שוטף בדיני העבודה, הרי שאיננו עושים עוד צעד אחד נוסף, זאת בטרם בחנו את המסגרת ההסכמית, את הסכמי העבודה של מקום העבודה וכן את תלושי השכר.

לצד אלו, נערכות בדיקות קפדניות הבוחנות אם החברה אכן מבצעת את ההפרשות לקרן הפנסיה, קרן ההשתלמות וכיוצא בזה, וזאת בהתאם להסכמים וכנדרש בחוק.

האם החברה ממלאת את כל זכויותיהם של העובדים כנדרש? האם החברה משלמת דמי הבראה? האם החברה צוברת חופשה כנדרש בחוק, או משלמת שעות נוספות?

בדיקת נהלי עבודה

שירות משפטי נוסף הניתן מטעם משרדנו בעת ייעוץ משפטי למעסיקים, הינו בדיקת נהלי העבודה של המקום.

בסופו של יום, הבסיס לכל ארגון המבקש להתנהל בצורה תקינה ונינוחה מושתת על נהלי עבודה.

מהן שעות העבודה? והאם הן מוגדרות באופן מסודר? האם שעות העבודה מתועדות באמצעות שעון נוכחות? אל לנו להתפשר על אמצעים טכנולוגיים המאפשרים תיעוד נוכחות של אנשי מכירות הנמצאים בדרכים בכל עת, או עובדים שהעסקתם מוגדרת כהיברידית.

עלינו לבחון היטב כיצד השעות מדווחות, האם יש פיקוח ברמה היומית / השבועית / החודשית? האם ישנה פלטפורמה בה העובד נדרש להוכיח את השעות שעבד מביתו?

לדוגמה – משמעות ביטוחית

לחתימת שעות העבודה ישנה משמעות ביטוחית; אם עובד שעובד מביתו, נקלע חלילה לאירוע תאונתי, הרי שלא בהכרח ניתן לקבוע כי מדובר בתאונת עבודה. העובד יוכל להוכיח זאת באמצעות דו"חות נוכחות או הסכם העסקתו ובו מצוינת מתכונת העסקתו מן הבית ושעות עבודתו.

בדיקת נהלי העבודה תרד לרזולוציות ולו הקטנות ביותר. למשל: עובד שעובד מן השטח כגון סוכן מכירות. האם שעות העבודה שלו מתחילות מן הרגע שהוא הניע את האוטו? האם סופרים את שעות העבודה שלו מן הרגע שבו הוא מבקר אצל הלקוח הראשון?

וכיצד מסתיימת העבודה? האם על העובד להגיע למשרד ולדווח על אשר עשה?

פיקוח ונהלים ברורים חוסכים כאב ראש, ומאפשרים מהלך עבודה תקין ונהיר לכול.

בחינת המסגרת ההסכמית

הדבר הבא אותו עורך דין דיני עבודה למעסיקים יבחן, יהא המסגרת ההסכמית, והאם ההסכמים אכן תואמים את המציאות.

מעסיקים רבים נוהגים להיעזר בפורמט שעו"ד בנה עבורם בעבר. המסמך משוכפל ומופץ בקרב כלל העובדים.

אותם עסקים גדלים וצומחים, ובהדרגה מחלקים הסכמים שאינם תואמים את המצב בשטח או את המציאות התעסוקתית של אותה ההעסקה.

על-כן, במשרדנו אנו מקפידים לרדת לרמת הרזולוציות הנמוכות ביותר; יחסי העבודה, הגדרות התפקידים, הסמכויות בהתאם להגדרות התפקיד, גבולות ההגדרה בין תפקיד אחר לרעהו, שעות העבודה המדווחות, אופן ההפרשות ועוד.

נהלי סביבת עבודה בטוחה

דבר נוסף הנבדק על-ידי עורך דין מעסיקים הוא נהלי סביבת עבודה בטוחה.

הדוגמה הנפוצה ביותר היא תקנון של החוק למניעת הטרדה מינית, והאופן הנכון לשיח בין העובדים.

כיצד מתנהלים הדיווחים? כיצד מתנהלות ישיבות הצוות? איך העובדים הבכירים מפקחים על העובדים הזוטרים? האם הדברים נעשים באופן נכון? או שמא ישנו חשש לסביבת עבודה רעילה?

עבודה אל מול קבלנים חיצוניים

ישנן חברות רבות שנוסף לעובדיהן השכירים, פועלות גם אל מול קבלנים עצמאיים פרילנסרים.

בעת העבודה אל מול פרילנסרים, הרי שמומלץ לערוך בדיקה משפטית קפדנית ומעמיקה; מהם נפחי ההתקשרות? מי יזם את מתכונת ההעסקה? ומי דרש לעבוד באופן הקיים כיום? מהו השכר המשולם לאותו קבלן חיצוני (ובמילים מדויקות יותר: תמורה קבלנית), ומהי התמורה הקבלנית אל מול השכר השכירי שהיה מרוויח אילו היה עובד שכיר?

לעתים מתגלה תמונת מצב ובה החברה חשופה לתביעה עתידית של אותו עובד / קבלן חיצוני אשר באפשרותו לטעון לזכויות סוציאליות בדיעבד.

מקרים מסוג זה נפוצים בקרב חברות הייטק המרבות להעסיק עובדים חיצוניים. אחת מן השאלות הראשונות אותה אנו מבקשים להבהיר היא – איזה סוג של יחסי עבודה מתקיימים בין אותה חברה לאותו קבלן עצמאי? והאם באמת מתקיימת מתכונת של קבלן עצמאי? או שמא ישנם יחסי עובד ומעסיק?

סיכום דבר

כמשרד עורכי דין לייצוג מעסיקים אנו מציגים את ממצאי החשיפה המשפטית בפני המנכ"ל/ית, ומסבירים שנוצרה סוגיה בעייתית הפותחת צוהר אל עבר נקיטת צעדים משפטיים.

מאופן הפרשות הפנסיה, דיווחים לקויים לחברות קרן הפנסיה ושכר, דרך סביבת עבודה בטוחה אל מול רעילה ועד ליחסי עובד-מעביד ומציאות תעסוקתית – מטרתנו היא לגלות את הליקויים ולתקנם בהקדם האפשרי.

בדיקת חשיפה לתובענות ייצוגיות

לצד השירות שתואר לעיל, משרדנו בוחן גם אם ישנה חשיפה לתובענות ייצוגיות; תובענות הקשורות ולו לנקיטת צעדים הנתפשים על-ידי המעסיקים כמזעריים. כך למשל: החלטה למחוק צבירה של ימי חופשה לאחר תקופה מסוימת, זאת מבלי ליידע את העובדים בכך.

הגשת תלונה למשרד הכלכלה

במקרים ובהם עובד הגיש תלונה למשרד הכלכלה בעקבות עבירה על חוק הגנת השכר או היעדר תשלום כנדרש על-פי חוק (וכן גם היעדר תשלום לקרן פנסיה), הרי שניתן לשכור את שירותי משרדנו.

מן המועד ובו החקירה מטעם משרד הכלכלה והחברה נפתחת, משרדנו יפעל לבחון את כלל הפעילות של הארגון.

אנו בוחנים את כלל הפעילות, וכן נותנים מענה מקיף וליווי משפטי במסגרת התלונה.

עבירה על חוק הגנת השכר משמעה עבירה פלילית. על-כן משרד הכלכלה פותח בחקירה, מזמן את המנכ"ל/ית ודורש לקבל לידיו מסמכים ממספר עובדים; זאת כדי לבחון אם החברה מפרישה משכורות כחוק, או שמא מדובר במגמה מובהקת.

בנסיבות דוגמת אלו, משרדנו צועד צעד אחד קדימה לפני החוקרים של משרד הכלכלה, ומכין אסטרטגיה משפטית המציגה את עמדת החברה בצורה הטובה ביותר.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין דיני עבודה מעסיקים מטעם משרד עו"ד הלפגוט אדרי ושות', אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן