חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

תביעות מסחריות בגין הפרת חוזים והסכמים

בתחום הליטיגציה המסחרית ישנה דיסציפלינה מיוחדת לעולם המסחרי העוסקת בסכסוכים המתגלעים בין חברות, ושבגינם מתנהלים הליכים משפטיים. אנו במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות', מביאים עמנו ניסיון משפטי ארוך שנים בייצוג תביעות מסחריות להפרת חוזים והסכמים, ותוך התוויית אסטרטגיה משפטית המבקשת להגיע לפתרון מהיר ויעיל.

חשוב לציין כי לרוב מדובר בסכסוכים על רקע הפרה של חוזה שנחתם בין חברות, אך לא רק. ישנן עוד עוולות מסחריות המבוצעות במישור המעשי בין חברות שאינן נובעות רק מהפרה של הסכם. ועם זאת, במרבית המקרים, אנו נידרש לייצג חברה או להתערב בתהליך כאשר חברה מסוימת תבקש להגיש תביעה כנגד חברה אחרת לאור טענה להפרה בהסכם שנכרת בין שני הגורמים.

תביעות מסחריות בגין הפרת חוזים והסכמים

בדיקת ולמידת המקרה

בנסיבות אלו, הצעד הראשון יהיה ללמוד על טענות החברה הטוענת להפרת הסכם, ושאותו היא מבקשת לאכוף.

לאחר שנלמד את ההסכם הרלוונטי ואת הטענות הנובעות ממנו, נבקש גם להכיר לעומקה את הפעילות המסחרית של החברה, ואם ישנן התקשרויות אחרות דומות הרלוונטיות לצורך התביעה המסחרית.

כאשר נבין את אופן ההפרה ואת הטענה הנטענת לגביה, נבחן אם התבצעו תכתובות בין שני הגורמים ובהם הגורם השוקל לתבוע, התריע בעניין ההפרה.

כמו-כן, נבקש ללמוד ולבחון את מידת הנזק הנטען שנגרם לחברה כתוצאה מן ההפרה של ההסכם כלפיה. זהו אלמנט חשוב אותו עלינו לצרף בתיק התביעה ובעת גיבוש הטענות והאסטרטגיה המשפטית.

עם סיום בחינת הנזק, נעמוד על הראיות; נבחן במישור הראייתי אם נידרש לחוות דעת של רואה חשבון לשם הדוגמה, או אקטואר, ושבאמצעות חוות דעת מומחה נוכיח לבית המשפט את הנזק והיקפו שנגרם לחברה כתוצאה מהפרת החוזה / ההסכם.

במידה ויהיה זה נזק שקשה להוכיחו במישור המשפטי לאור ראיות מועטות, הרי שנבחן את האסטרטגיה המשפטית ואת הטענות אותן נדגיש אל מול הערכאות המשפטיות.

בדיקת תניית בוררות

בשלב האחרון, לאחר שנגבש את הנזק, נפנה להסכם ונבחן אם ישנו סעיף בהסכם לתניית בוררות.

ברבים מן ההסכמים המסחריים, מסכימים הצדדים שככל ויתגלע ביניהם סכסוך, הרי שהסכסוך יעבור להכרעתו של בורר, זאת במקום הכרעה מטעם בית המשפט. צעד זה נובע מן ההבנה שהליכים בפני בורר שימונה ע"י הצדדים, יהיו מהירים ויעילים יותר, וכך יחסכו לצדדים משאב זמן וכסף עבור עורכי דין ועבור ההליך המשפטי הממושך.

ככל שקיימת בהסכם תניית בוררות, הרי שיהא עלינו להפעיל אותה באמצעות הודעה לצד השני: מאחר או לאור ההפרה, ישנו מקום להפעיל את תניית הבוררות ולפנות ללשכת עורכי הדין למען ימונה בורר שידון בסכסוך.

נדגיש: רבים הם המקרים בהם, בטרם הסכסוך עובר לבוררות, נפנה אל הצד השני מיוזמתנו (או שהצד השני יפנה קודם לכן) ונציע להעביר את הסכסוך למגשר מוסכם.

המגשר בסכסוכים מסחריים הנוגעים להפרת חוזים והסכמים בין חברות יהיה שופט בדימוס, בד"כ מוכר וידוע כאיש משפט הדן בסכסוכים מסחריים ובעל רקע בתחום. כאן המקום לציין כי ההבנה של העולם המסחרי והפרקטיקה המסחרית היא חשובה מאוד, כל שכן כאשר המגשר דן בסכסוך בין שתי חברות. עליו להיות בקיא בדיני החברות ובדינים המקבילים, כמו גם להפגין בקיאות בהיבט החוזי והמיסויי.

ייעוץ ומעטפת משפטית

משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' עוסק במשפט המסחרי ובליטיגציה המסחרית למעלה מ-15 שנים.

עורכי הדין מטעם משרדנו הינם בקיאים בכל ענפי המשפט הרלוונטים לרבות דיני החברות והסכסוכים, סכסוכים פנים-מסחריים וסכסוכים הנובעים מתחום דיני העבודה.

כפועל יוצא מניסיוננו הרב והפרקטיקה רבת השנים בייצוג סכסוכים משפטיים בבתי המשפט, אנו מביאים עמנו ידע ופרקטיקה בניהול התיקים בצורה אסטרטגית נכונה, וזאת למען החתירה לפתרון הטוב ביותר במסגרת הסכסוך המסחרי.

בכל שאלה והתייעצות בנושא תביעות מסחריות בגין הפרת חוזים והסכמים, ניתן לפנות אלינו טלפונית או להשאיר פניה באתר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן