חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

חשיבות מיצוי זכויות בעבודה

עובדים רבים בישראל סובלים מפגיעה בזכויות העבודה שלהם, הם יכולים לפנות למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים כדי לברר את הזכויות המגיעות להם על פי חוק, וניתן להגיש תביעה ולטפל בנושא בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום זה. מומלץ לכל עובד שסבור כי זכויותיו בעבודה נפגעו לפנות לעורך דין מומחה בדיני עבודה כדי לקבל ייעוץ משפטי וייצוג מקצועי צמוד בהליכים המשפטיים הנדרשים כדי לממש את זכויות.

לכל העובדים במשק המקומי יש שורה ארוכה של זכויות בעבודה, אך רבים מהעובדים אינם מודעים לכך. בין זכויות העבודה ניתן למצוא את הזכות לקבלת שכר מינימום לפי הסכום שנקבע בחוק, זכאות לקבלת דמי נסיעה מהמעסיק לעובד הזקוק לתחבורה ציבורית כדי להגיע למקום עבודתו (לפחות 3 תחנות), הפסקה בזמן העבודה למנוחה ולאוכל למי שעובד מעל 8 שעות ביום, הזכות לקבל הסכם עבודה מפורט מהמעסיק תוך 30 יום מתחילת העבודה, תשלום שכר עבודה בזמן, תשלום עבור שעות נוספות, דמי הבראה ועוד.

חשיבות המעורבות של מומחה בדיני עבודה

עובד שזכויותיו בעבודה נפגעו רשאי לפעול בכמה דרכים, למשל פנייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אך לרוב פונים לעורך דין מומחה בדיני עבודה כדי לקבל ייעוץ וייצוג משפטי הולם. עובד שזכויותיו בעבודה נפגעו יכול להגיש תביעה כנגד המעסיק שלו לבית הדין לעבודה, ניתן להגיש תביעה לתשלום הסכום שמגיע לעובד על פי חוק, הסכם קיבוצי, הסכם עבודה או צו הרחבה.

חשוב לציין כי יש זכויות מינימום שנקבעו בחוק, אך ברוב המקרים יש לעובד זכויות נוספות מכוח צו הרחבה או הסכם קיבוצי החל על הענף ו/או על מקום העבודה, או מתוקף של הסכם עבודה שנחתם בין העובד למעסיקו. בגלל מורכבות הנושא והחוקים השונים הקשורים למיצוי זכויות בעבודה – חשוב לקבל ייעוץ מקצועי רק ממומחה לדיני עבודה, כלומר מעורך דין מוסמך המתמחה בתחום.

כיצד עורך דין הופך למומחה בתחום דיני עבודה?

במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים כל הסטודנטים רוכשים ידע כללי ובסיסי יחסית בדיני עבודה, ובנוסף הם לומדים קורסים רלוונטיים כמו דיני חוזים, דיני חברות ועוד. סטודנטים למשפטים נדרשים לבחור מסלול התמחות, זו בחירה לא פשוטה מאחר ועליהם להחליט על התמקצעות ספציפית בתחום הרחבה של עולם המשפטים, ובין ההתמחויות האפשריות יש התמחות בדיני עבודה.

התמחות בדיני עבודה במסגרת הלימודים לתואר ראשון במשפטים מקנה את הידע והכלים הנחוצים לעורך דין דיני עבודה, בין היתר הוא לומד נושאים כמו הסדרת העבודה בין השכיר למעסיק, יחסי עבודה שונים, חובות וזכויות של המעסיק והעובד, משפט עבודה קיבוצי ועוד. יש לציין כי התחום המשפטי של דיני עבודה הוא תחום נפרד מתחומים אחרים, וגם בבתי המשפט יש הפרדה והדיונים בנושא מתקיימים בבתי הדין לעבודה ולא בבתי המשפט הרגילים. 

סוגיות מטרידות בתחום העבודה

יש סוגיות רבות ומגוונות בתחום העבודה, למשל סוגיות מטרידות כמו הלנת שכר, הטרדה מינית במקום העבודה, שוויון הזדמנויות בעבודה, פיטורים ממקום העבודה, פרישה מהעבודה, העסקה על ידי קבלן כוח אדם, זכויות של נשים בעבודה, עבודה ומילואים ועוד.

אלו סוגיות מורכבות ולעיתים מאוד רגישות, לכן עורך הדין לדיני עבודה חייב להיות מקצועי, אמפטי ויצירתי, וכמובן עליו להכיר היטב את החוקים והתקנות הקשורים לדיני עבודה כדי לייעץ נכון ללקוח ולדאוג למימוש מלוא זכויותיו של העובד.

בחירת עורך דין מומחה לדיני עבודה

כדי לבחור נכון עורך דין מומחה לדיני עבודה יש להתייחס לניסיון המקצועי שלו בתחום, חשוב לבדוק האם הוא מתמחה בדיני עבודה, וכדאי לקרוא מידע על עורך הדין, להתייחס לחוות דעת ולבקש המלצות על מומחה לדיני עבודה.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן