חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

עבודה בחו"ל – מה חשוב לדעת מבחינה משפטית?

מתכננים רה-לוקיישן לחו"ל? אם החלום שלכם הוא לעבוד ולחיות מעבר לים, שום דבר לא יכול לעצור את החלום הזה אם תפעלו נכון. רגע לפני שעולים על המטוס בכדי לעבוד בחו"ל, הנה "צ'ק ליסט משפטי" שחשוב להכיר.

יש המסתכלים על עבודה בחו"ל כמסע חיים, שאליו אפשר לצאת באופן ספונטני. פשוט לארוז את המזוודה, לקחת מברשת שיניים ולכבוש את העולם. אבל בפועל זה ממש לא ככה. בפועל, עבודה בחו"ל כמעט תמיד מחייבת סיוע של עו"ד, עדיף עו"ד בדינים של הגירה לחו"ל. ויחד עם הסיוע של עורך הדין בדיני ההגירה, בפעמים רבות יהיה צורך בסיוע של נוטריון למטרת תרגום מסמכים שונים. אם אתם מתכננים הגירה לחו"ל או עבודה בחו"ל, השורות הבאות בשבילכם. נתחיל עם ההבדלים בין הדינים השונים.

הבדלים בדיני העבודה בין ישראל לחו"ל

חשוב לזכור כי ישנם הבדלים בין דיני העבודה שקיימים בישראל לדיני העבודה בחו"ל. למשל, חופשת הלידה בארה"ב היא משמעותית יותר קצרה מחופשת הלידה האופציונאלית בישראל. כל עורך דין הגירה יגיד לכם לבדוק את הנושאים האלו מראש.

אם למשל לוקחים את ארה"ב בתור דוגמה, הרי שאזרחיה מקבלים בד"כ 12 יום של חופשת לידה, מה שבישראל יישמע מוזר לאזרחים. שוודיה כנראה, היא המדינה הכי סוציאלית, אזרחיה נהנים משנת חופשת לידה שלמה. מה עוד חשוב לדעת אם מתכננים רה-לוקיישן?

הגירה ממושכת לחו"ל ועבודה במדינה זרה

בין אם אתם מתכננים הגירה ממושכת לחו"ל, או שמא רק ביקור עבודה לתקופה מסוימת, יהיה חשוב לקבל סיוע משפטי. עורך דין הגירה למשל, יוכל לעבור אתכם על חוזה העבודה שלכם מול המעסיק. כמו כן, נוטריון יוכל לתרגם עבורכם את חוזה העבודה בכדי שהכול יהיה ברור לכל הצדדים בדבר.

הסיוע המשפטי לפני רה-לוקיישן חשוב כמעט בכל תחומי העיסוק. בין אם אתם עוסקים בתחום כזה או אחר, יהיה חשוב לדעת בדיוק לקראת מה אתם הולכים. בסופו של דבר, אתם מגיעים לארץ זרה, ככה שיהיה חשוב לשמור על עצמכם מוגנים משפטית ככל הניתן. וככה גם רלוונטי לגבי ההתנהלות מול המעסיק הזר.

לאתר עו"ד הגירה שמכיר את דיני העבודה הרלוונטיים

אם הגעתם להחלטה שאתם מתכננים רה-לוקיישן לחו"ל, כעת ההמלצה היא לאתר עורך דין הגירה מומחה. וכשאנחנו אומרים "מומחה", אנחנו מתכוונים לעו"ד אשר בקיא בדיני העבודה במדינה אליה אתם טסים. אם למשל אתם מתכננים טיסה לארה"ב למטרת עבודה, יהיה חשוב לאתר עו"ד הגירה שמתמצא בדינים בארה"ב.

לאחר שתאתרו את עורך הדין שלכם, תבדקו גם לגבי שירותי נוטריון. ישנם עורכי דין הגירה שגם מספקים שירותי נוטריון, אבל לעיתים יהיה צורך לאתר את אלו בנפרד. לאחר תרגום המסמכים השונים ע"י נוטריון, תוכלו גם לקבל תקפות משפטית מסוימת לאותם מסמכים שתורגמו.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן