חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין אובדן כושר עבודה?

מוסדות הרפואה, על הרופאים שעובדים בהם, אמונים לטפל בנו כאשר אנו נתקלים בבעיה רפואית או נפשית. ולמרות שכולנו רוצים להאמין כי הם המזור לכל הבעיות והכאבים, חשוב לזכור שרופאים הם בני אדם אשר יכולים לטעות לפעמים או לפעול ללא הפעלת שיקול דעת סביר. ובכל זאת, לא תמיד הטעות תוגדר כרשלנות.

רשלנות רפואית – מהי בדיוק?

אם שאלתם את עצמכם מהי רשלנות רפואית התשובה לכך היא שרשלנות רפואית מתארת מצב בו נגרם למטופל נזק פיזי או נפשי כתוצאה מהתנהלותו הרשלנית של גורם רפואי. כדי שמקרה מסוים יוגדר כרשלנות רפואית יש להוכיח קשר ישיר בין הנזק שנגרם לבין ההתנהלות הלקויה של אותו גורם רפואי. 

כדי למזער מקרים של רשלנות רפואית, ובמידה ואכן נגרמו נזקים למטופלים, החוק מכיר במקרים של רשלנות כעילה להגשת תביעה משפטית. תביעות אלו מוכרות כתביעות נזיקין ובמידה והתביעה מתקבלת על ידי בית המשפט, הגורם הרפואי האחראי יצטרך לשלם פיצויים בעבור הנזק שנגרם לתובע.

הקשר בין רשלנות רפואית לבין אובדן כושר עבודה

רשלנות רפואית עשויה לגרום לנזקים שונים ומגוונים, החל בנזקים קלים יותר ועד מקרים חריגים אשר גרמו לנזק גדול ומשמעותי שפוגע בשגרת החיים ועשוי לפגוע גם ביכולתו של המטופל להמשיך לעבוד ולהשתכר בעתיד. 

במידה והמטופל איבד את יכולתו לעבוד כתוצאה מהנזק שנגרם לו, בין אם באופן ישיר ובין אם בעקיפין, וניתן להוכיח זאת בבית המשפט, הוא יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין אובדן כושר עבודה ולקבל פיצויים בעבור הנזק שנגרם, כמו גם בעבור הסכום המוערך של אובדן הכנסותיו, אילו היה ממשיך לעבוד. 

הגשת תביעת רשלנות בגין אובדן כושר עבודה – איך זה עובד?

כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית סכום הפיצוי יקבע בהתאם להיקף הנזק של המטופל והטיפולים שעבר כתוצאה מכך. אולם כאשר מדובר בתביעת רשלנות בגין אובדן כושר העבודה, סכום הפיצוי מוערך גם בהתאם לאובדן ההכנסות העתידיות. כלומר המטופל תובע לקבל פיצויים על הנזקים הצפויים לו ושאותם עתיד לספוג. 

בנוסף, אם בתביעת רשלנות רפואית רגילה על התובע חלה חובת ההוכחה, כאן עליו אף להוכיח שכושר עבודתו נפגע בצורה מוחלטת, כלומר שמדובר בפגיעה קבועה ותמידית שאין ממנה דרך חזרה או אפשרות של שיקום. 

כדי להוכיח על התובע לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית מקצועית מטעם רופא מומחה ורופא תעסוקתי, לצד מסמכים רפואיים שמוכיחים מעל לכל ספק כי איבד את כושר עבודתו, ומעידים על היקף הפגיעה בו. כמו כן עליו לערוך חישוב של הכנסותיו העתידיות, אותן עתיד להפסיד כתוצאה מהפגיעה שלו.

במידה ואתם חשים שהטיפול בכם היה רשלני, מה גם שאיבדתם את כושר העבודה שלכם כתוצאה מאותה רשלנות, מומלץ כי תפנו בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורך דין מומחה שיוכל לבדוק אם קיימת עילה לתביעה וללוות אתכם לכל אורך הדרך. 

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן